|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hertuginne
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg vet i hvert fall ikke noe om de andre barna i vår barnehage, det holder de ansatte klokelig kjeft om. Men en gang lillesøster var småpjusk og jeg gav om at hun ble hjemme så kommenterte jeg spøkefullt at jeg kunne jo egentlig bare gitt henne litt paracet og latt henne gå i barnehagen, og det ansiktsutrykket som ped.leder fikk da var helt utrolig. Det tok noen sekunder før han forstod at jeg spøkte, og det var heller ikke noen tvil om at han har møtt foreldre som har gjort akkurat det.
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDenne tråden traff visst min situasjon fullstendig gitt. Har i dag på andre dagen vært hjemme med Lillebror som hoster som en KOLS-pasient, og hadde feber gjennom hele helgen. Sikkert ikke noe farlig eller smittsomt, men jeg anser det viktig med rikelig tilgang til kos og trøst når han først kommer på at han er pjusk...
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 10-03-09 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg blir ofte spurt om råd av de ansatte i barnehagen hvis de er i tvil om hva de skal gjøre. Sjelden med navn, men det forekommer at jeg har kunnet identifisere.
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenBarnehagen våres tok opp dette som tema på et foreldremøte i høst, fordi de har hatt store problemer med at foreldre sender ungene i barnehagen når de burde vært hjemme. Problemstillingen ble tatt opp generelt, men begrunnelsen var de helt klare på. Vi hadde en salig runde i fjor med omgangsyke som bare ikke gav seg, fordi unger ble sendt tilbake for tidlig. Dessverre var ikke helsesøsteren som kom på møtet for å informere noe særlig pedagogisk eller flink, så det hadde liten, om ikke ingen, effekt. Så vi hadde samme runden med omgangsyke i år.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Det vi da kan oppleve er at foreldrene prater med legen sin, og legen ofte (dessverre) gir en mildere anbefaling enn oss, så kan vi liksom ikke "overprøve" legen. Derfor kan vi komme med anbefaling ut fra vår erfaring. Men vi kan liksom ikke bestemme at SÅNN skal det være. Det er uansett vanskelig fordi foreldre vurderer ting så ulikt. Det gjør ansatte også.
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Dere vet jo heller ikke hva legen egentlig har sagt, det er veldig vanskelig å være lege og få inn informasjon til foreldre som ikke hører hva de har lyst til å høre:
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Ja, jeg vet. Det blir litt sånn ord mot ord.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenBare så det er sagt: barnehagen har en helt klart uttalt policy på omgangssyken, og den er symptomfri i 24 timer. Det var først her inne at jeg fikk vite at det var vanlig med 2 dager i en del andre barnehager.
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenI vår bhg (altså den Hannah går i) er det omgangssyke nå, og da har alle fått kopiert opp retningslinjer ift akkurat det. For å hindre "epidimi" (som allerede er på vei virker det som). Og der står det 2 dager.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenEr igrunn enig med deg, Fnatten, men sjefen har funnet ut at når hun ikke kan pukke på 48 timer overfor foreldrene, så kan hun ikke pukke på det overfor ansatte heller. Rettelse - hun er desperat etter å få folk tilbake på jobb - og så stresser vi hygienen igjen og igjen.
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenKnotten min hadde 37.7 i morges, 37.2 midt på dagen, og 37.3 i kveld, så nå satser vi på barnehage i morgen - hvis ikke målingen i morgen tidlig tilsier noe annet. I går kveld var det jo 38.3.
|
|
|
#16 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenFormen har vært veldig fin i dag, og han var relativt rasende når streng mamma ikke lot han bli med ut for å hente storebror borte hos naboen i kveld, det er om å gjøre å ikke la det å være syk være noe som helst morsomt.
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det virker ikke som om alle barnehager er oppdatert, dessverre. Hos oss kjører de 24 timers karantene, og jeg har seneste i går sendt en mail med spørsmål om hvorfor de ikke følger FHIs anbefalinger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenI går kveld sier min nest eldste at hun følte seg så varm og ikke helt i form. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenHar ikke lest alle innlegg |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dialog er utrolig viktig! Minste min hadde en ganske løs mage og skulle vi hentet ham hver dag han hadde hatt en løs bleie hadde vi ikke vært på jobb de to årene han gikk på småbarn. Barnehagen og jeg vurderte sammen om det var diaré eller bare en reaksjon på mat.
|
![]() |
|
|