Bilder fra tur til Lofoten
Har kommet hjem fra årets ferietur til Lofoten. Jeg trodde jeg var gal (kanskje flere mente det og) som skulle kjøre alene til Lofoten med tre barn som egentlig ikke er glad i å kjøre bil.
Tusen takk til alle som ga meg tips i trådene mine i vår.
Her er 1. tråden og her er 2. tråden min om planlegging av tur.
Vi har vært ekstremt heldig med været. Det har ikke vært supervarmt, men masse sol, ikke altfor mye vind, og så å si ikke nedbør. Et par netter regnet det litt på natta, og nå lørdag på vei hjem regnet det hele dagen, men da kjørte vi bare bil stort sett. Så regnklærne lå i bagen sin i bilen, fleecejakke og evt vindjakke holdt.
Vi har borte i 17 dager, kjørte 3332 km, sov 13 netter i lavvo, 2 i hytte og 1 hos søskenbarnet mitt. Hvor mye penger vi har brukt har jeg ikke regnet på enda, vet ikke om jeg vil. 
Minsten ble bilsyk to ganger, men vi rakk å stoppe før maten kom opp igjen. Vi hadde med DVD-spiller og mange lydbøker, men de ble lite brukt. DSene ble derimot flittig brukt.
Første etappe: til Trondheim
Middag på Dovrefjell og overnatting på Øysand Camping. Første møtet med havet på turen. (Altså, de har sett sjøen før, men vi er skikkelig innlandskrabber.) Det ble ikke bading, siden det var fjære den kvelden, og morgenen etter. Skikkelig langgrunt, men artig å undersøke fjæra og skrive i sanden.

Andre etappe: Stiklestad
Kort etappe. Vi var først innom Nidarosdomen. Hadde tenkt guiding og tårnoppgang, men det var søndag, og det var gudstjeneste, så vi fulgte like godt gudstjenesten. Etterpå gikk vi litt rundt på middelaldermarked og kjøpte oss sveler.
Så kjørte vi videre til Stiklestad. Kjørte først til hytta vi hadde bestilt. Etterpå til Stiklestad der vi gikk rundt på senteret, spiste middag og så til slutt så vi på Spelet. Vi leste oppsummering av handlingen i programmet før forestillingen. Det var veldig lurt, for da slapp jeg å forklare så mye under forestillingen. Minsten ble litt utålmodig på slutten. Mammas fang var mer behagelig enn trebenker, men de verden så urolig en rompe. 

Sist redigert av Svanen : 17-08-11 kl 16:59.
|