Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forovervendte barnestoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 08:24   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forovervendte barnestoler

Jeg har nå anskaffet A et nytt barnesete og var i veldig mange butikker før jeg fant et som var smalt nok, det skal jo passe i baksetet mellom guttas seter, og som møtte mine nokså strenge krav. Det som overrasket meg var at det var så mange seter i kategorien 9 kg + som bare var forovervendt. At noen kan velge et sete som kun er forovervendt for meg uforståelig når man vet som skjer under en kollisjon med et barn somer under tre år i et forovervendt sete.

Setet jeg endte opp med, et Maxicosi sete, var et sete butikken ikke skulle selge lenger. Årsaken er at det kun er bakovervendt, og det vil ikke folk ha!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:27   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Så rart! Jeg trodde de fleste var opplyste nok nå til å vite at bakovervendt er det sikreste.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:28   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Det er mange uopplyste mennesker, mange som tenker "dette skjer aldri oss", og noen som rett og slett ikke har plass i bilen til et bakovervendt sete. Tror de.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:36   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Vi har hatt bakovervendt sete til minstemann, selvfølgelig, for det er jo sikrest. Men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt et som bare kunne brukes bakovervendt likevel, felksibilitet er greit, og vi har kjøpt et som kan brukes til han er 4-5. I så tilfelle måtte jeg ha kjøpt et nytt nå, for minstemann her er blitt så lang at han ikke har plass lengre, og jeg begriper ikke hvordan han skal kunne sitte bakovervendt til han er tre år! Og vi har en stor stasjonsvogn, hvor passasjersetet er satt så langt fram som det kan når en person fremdeles skal kunne sitter der.

Nå har han nå sittet med beina under haken i et par mnd, siden det er sikrest, men i helgen måtte vi kapitulere og snu setet. Han blir bilsyk og spyr når han sitter bakover, og det er ikke så trafikksikkert med en unge som gråter sårt til han spyr .

Men selvfølgelig, jeg skulle ønske han kunne sittet bakover enda lengre, for jeg vet jo at det er best. Og 7-åringen vår sitter enda i sete med side- og hodebeskyttelse, og kommer til å gjøre det så lenge setet passer (som visstnok skal være til hun er 11....). Vi kommer nok til å ha et par diskusjoner med henne om det om et par år .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:37   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

I bilen vår så går det ikke med bakovervendt(som må ha støtteben etc), da vi ikke har forsetet nærme nok baksetet, vi har heis og rullestol inne i bilen mellom for og baksetet.

Så vi får ikke festet setet med støtteben etc, men det er bilen vår.

Men de setene som kan festes med base kan vi ha i bilen men det er jo den minste gruppen seter.

Hvordan andre gjør det er jo så forskjelligt.

En vennine av meg måtte snu setet i bilen da ungen ble spysyk etter to minutter i bilen.

Vil tro det kan være mange årsaker til at man velger sete det være seg forovervendt eller bakovervendt.

Men man leser jo at det er best for ungene å sitte bakovervendt i minst 4 år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:43   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Det er utrolig mange som snur barna for tidlig, og like mange utrolige forklaringer og unnskyldninger for hvorfor de gjør det.

Jeg er forøvrig spent på hvilke svar "bilstoleksperten" gir på nettmøtet på vg.no i dag.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 08:56   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Det er utrolig mange som snur barna for tidlig, og like mange utrolige forklaringer og unnskyldninger for hvorfor de gjør det.

Ja, vi burde nok bare latt ungen spy, gitt ham en bøtte før vi kjørte av gårde? Vi hadde nok fortsatt å la ham sitte sammenklemt der bak en stund til, om det ikke var fordi ungen ble syk av det.

Forvørig mente jeg det samme som deg, helt til jeg selv fikk en av de gode unnskyldningen for å snu setet for tidlig .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:03   #8
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Testen, some er full av forovervendte stoler...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:06   #9
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Ja, vi burde nok bare latt ungen spy, gitt ham en bøtte før vi kjørte av gårde? Vi hadde nok fortsatt å la ham sitte sammenklemt der bak en stund til, om det ikke var fordi ungen ble syk av det.

Forvørig mente jeg det samme som deg, helt til jeg selv fikk en av de gode unnskyldningen for å snu setet for tidlig .

Jeg skrev dette mens du postet, ikke som en kommentar til ditt innlegg. At barnet spyr er faktisk en av de få "unnskyldningene" jeg ser som en god grunn til å snu -til slutt kan det jo ende med at man må gi barnet så mye oppmerksomhet at man blir en fare i trafikken …

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:06   #10
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Testen, some er full av forovervendte stoler...

Det irriterte meg også, det er ikke et av setene der (for barn over 9 kg) som er bakovervendt!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:10   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg skrev dette mens du postet, ikke som en kommentar til ditt innlegg. At barnet spyr er faktisk en av de få "unnskyldningene" jeg ser som en god grunn til å snu -til slutt kan det jo ende med at man må gi barnet så mye oppmerksomhet at man blir en fare i trafikken …



Søren, nå trodde jeg at dette skulle bli en heftig diskusjon der du sa at hadde man unger som spydde, så burde man ikke kjøre bil eller noe sånn .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:11   #12
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Jeg mener selvsagt ikke at et barn som spyr skal sitte bakovervendt.

Mitt poeng er at det er skremmende at det selges veldig mange seter som kun er forovervendt.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:11   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.



Søren, nå trodde jeg at dette skulle bli en heftig diskusjon der du sa at hadde man unger som spydde, så burde man ikke kjøre bil eller noe sånn .

Hvis ikke barnet kan sitte bakovervendt får dere pinadø gå!










__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:22   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Jeg tror rett og slett at mange foreldre ikke er klar over hvor stor forskjell det er i risiko ved forover- vs. bakovervendt. Det er ikke alle som finleser nettet for informasjon. Et vennepar av meg snudde jentungen sin før hun var 1,5 år, fordi hun "ville se fremover". Jeg ymtet forsiktig om det var så lurt, men ble kort avfeid. Ville hun sitte fremovervendt, var det lite de kunne gjøre med det.

Og jeg synes det virker som om man får veldig dårlige råd fra forhandlere, selv om jeg heldigvis aldri har blitt utsatt for det selv. Men hvis man ikke har sett den typen info som de fleste her har, og forhandlerne anbefaler et sete med en tilsynelatende plausibel grunn, så er det nok lett å tro på dem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:25   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg mener selvsagt ikke at et barn som spyr skal sitte bakovervendt.

Mitt poeng er at det er skremmende at det selges veldig mange seter som kun er forovervendt.

Og det er skremmende mange som jobber i butikkene som ikke har filla peiling på hva som er best av forovervendt og bakovervendt. Jeg har flere ganger vært på nippet til å bryte inn når en av disse brødhodene av en butikkmedarbeider står der og direkte feilinformerer en stakkar mor eller far.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:26   #16
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Vi la ut et barnesete på Finn.no da guttene hadde vokst seg ut av det, det var et sete for nyfødte og opp til 15 kg eller noe sånt.
Fikk mange henvendelser, men de aller fleste hadde ikke fått med seg at det stod "bakovervendt" i annonseteksten og dermed trakk de seg etter tur. For de kunne ikke ha bakovervendt sete til de små barna nei.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:27   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.


Men de setene som kan festes med base kan vi ha i bilen men det er jo den minste gruppen seter.

om dere har iso fix så har britax et setet over babygrupen som passer i basen.

FixWay med IsoFix




Jeg gruer meg til snuppa må ha større bilstol for ser ikke hvordan jeg skal få plass til den bakovervent
Når turbo satt bakovervent så satt han i midten. Men nå skal jo turbo og ha plass så om vi skal ha hun i midten så kan vi bare glemme å få plass til turbo sitt recaro sete og.. Og vi får værtfall ikke hendene i mellom for å sette han fast.
Å koble ut air bagen fremme , eller vi må ta bort air bagen. og det er uaktuelt for da faller bilen 30 000 i pris.

Skulle ønske fler i bilbransjen tok et "hint" og laget litt bedre plass inni bilene


Jeg tror jeg blir å kjøpe et rent bakovervent sete, for når de er så stor at de kan snuest så er beltebil stol tryggere en fremovervent sete der man bruker setets 5 punkt seler


Det er veldig mange ja som ikke er opplyst om at bakovervent er best.
På vår helsestasjon så gir de ut tryggtrafikk sitt hefte om bakovervent

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Testen, some er full av forovervendte stoler...

Den testen er utført i tyskland, [for tyskalnd tror jeg] å der brukes det nesten bare forovervente bilstoler

Fra god morgen norge om bilstoler:
http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/gmn/article1064479.ece


Vi måtte snu turbo da han var 2 år for at han begynnte å spy. Sprøvde å sette han bakovervent igjen men da begynnte han å spy igjen.
Og når han var 2 år så var han for lang for hts izi stolen sin, så da måtte vi ut å finne ny stol. Å det var ikke bare bare. Når man har en 2 åring som er like lang som en 4 åring og bare 12 kg hehe. Men det er nå en helt annen sak

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 24-05-07 kl 09:39.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 09:42   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

om dere har iso fix så har britax et setet over babygrupen som passer i basen.

FixWay med IsoFix




Jeg gruer meg til snuppa må ha større bilstol for ser ikke hvordan jeg skal få plass til den bakovervent
Når turbo satt bakovervent så satt han i midten. Men nå skal jo turbo og ha plass så om vi skal ha hun i midten så kan vi bare glemme å få plass til turbo sitt recaro sete og.. Og vi får værtfall ikke hendene i mellom for å sette han fast.
Å koble ut air bagen fremme , eller vi må ta bort air bagen. og det er uaktuelt for da faller bilen 30 000 i pris.

Skulle ønske fler i bilbransjen tok et "hint" og laget litt bedre plass inni bilene


Jeg tror jeg blir å kjøpe et rent bakovervent sete, for når de er så stor at de kan snuest så er beltebil stol tryggere en fremovervent sete der man bruker setets 5 punkt seler


Det er veldig mange ja som ikke er opplyst om at bakovervent er best.
På vår helsestasjon så gir de ut tryggtrafikk sitt hefte om bakovervent



Den testen er utført i tyskland, [for tyskalnd tror jeg] å der brukes det nesten bare forovervente bilstoler




Vi måtte snu turbo da han var 2 år for at han begynnte å spy. Sprøvde å sette han bakovervent igjen men da begynnte han å spy igjen.
Og når han var 2 år så var han for lang for hts izi stolen sin, så da måtte vi ut å finne ny stol. Å det var ikke bare bare. Når man har en 2 åring som er like lang som en 4 åring og bare 12 kg hehe. Men det er nå en helt annen sak


Vi har ikke Isofix og kan ikke ha slikt støtteben da heisen går helt inn i bilen pluss en rullestol og med den ryggen hengende inn i bilen så må vi velge enten setet eller rullestol og heis og da er valget enkelt for oss, vi må ha heis og rullestol i bilen da mannen min er rullestolbruker.

Vi har vært hos mange forhandlere av bilseter med bilen og det finnes ikke et sete som er bakovervendt og som passer inn i vår bil desverre.

Til og med de som har bygd om bilen og driver med sikring av bla, barn med spesielle behov har ikke klart å finne et sete som passer.

Men nå er junior så stor at han sitter godt i det setet han har men det hender jo vi har med andre småtasser og da må vi ha et sete(som vi har stående) som er forovervendt til de.

Vi hadde ikke hatt junior som liten forovervendt etter gruppe en sete hvis ikke vi var nødt men vi har ikke noe valg, stol på meg når det gjelder det.

Bilen vår og måten den er ombygd på med heis etc stopper det.


Sist redigert av Tinka : 24-05-07 kl 10:20.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:21   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Vi har ikke Isofix og kan ikke ha slikt støtteben da heisen går helt inn i bilen pluss en rullestol og med den ryggen hengende inn i bilen så må vi velge enten setet eller rullestol og heis og da er valget enkelt for oss, vi må ha heis og rullestol i bilen da mannen min er rullestolbruker.

Vi har vært hos mange forhandlere av bilseter med bilen og det finnes ikke et sete som er bakovervendt og som passer inn i vår bil desverre.

Til og med de som har bygd om bilen og driver med sikring av bla, barn med spesielle behov har ikke klart å finne et sete som passer.

Men nå er junior så stor at han sitter godt i det setet han har men det hender jo vi har med andre småtasser og da må vi ha et sete(som vi har stående) som er forovervendt til de.

aaah ok. Jeg missforstod, eller eg leste litt fort så fikk ikke med meg alt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:22   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Fort gjort Marianne og vi fikk forhåpentligvis oppklart det og det er bra.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no