|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Besseggen alene?Har veldig lyst til å gå Besseggen, men får det aldri til å klaffe med noen av venninnene, og 9-åringen har ikke så mange turer i beina at jeg tør ta henne med som selskap.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Besseggen alene?
Jeg er veldig glad i å være ute, gå i fjellet, eller i skogen, og tenker at jeg må bli flinkere til å gjøre det som gjør meg godt. Men jeg mangler noen å gå med, og tenker at om jeg starter med en sånn tur som "alle" går, og som er litt "idiotsikker", så får jeg kanskje selvtillit nok til å gyve løs på et nytt sted en annen gang.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Besseggen alene?Ja, det hadde jeg glatt gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg syns du skal gå!
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Besseggen alene?Hvis du skal gå alene og ikke kan kompass, bør du følge ekstra godt med på værmeldingen. Blir det tåke, kan man gå seg vill bare noen meter fra hytteveggen. Men hvis du går en av de nærmeste helgene, er det sikkert mange andre ute på tur, så da er det trygt.
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Besseggen alene?Her har du en fellestur, hvis du ikke vil gå alene:
![]() |
![]() |
#9 |
Takk for tips, men denne gikk i 2012.
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Besseggen alene?Åh! Jeg syns du er kjempetøff som vurderer det.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg elsker å være på tur og har i sommer utvidet komfortsonen min sammen med 4-åringen. Akkurat Besseggen kunne jeg fint gjort alene og virkelig elsket det.
![]() |
![]() |
#12 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg gikk da jeg var åtte, ikke spesielt fjellvant og med dårlig utstyr. Jeg ble veldig sliten, men det var helt overlevbart og jeg ble ikke skremt. Det verste var ikke selve eggen, det var steinura det aller siste strekket ned mot hytta der det var glatt og jeg tråkket over på dårlige joggesko (eller støvler, jeg hadde med begge deler tror jeg. Tenk å gå ni-ti timer på flate støvler...jeg er glad for at det finnes bedre muligheter i dag!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
This is normal!
|
2012 ja.
![]() |
![]() |
#14 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besseggen alene?Det er en flott tur som vel regnes som å være sånn midt på treet anstrengende, så om man er vant til å gå litt så tenker jeg at det er en fin tur å ta alene.
Jeg synes det er litt synd at Besseggen blir nedsnakket av flere nettopp pga. at så mange går den. Turen over eggen er virkelig flott, med nydelig utsikt innover Gjende. Om man starter tidlig på dagen (mao. i god tid før båtene begynner å gå, dvs. avmarsj rundt kl 06-07) så slipper man mye av "trafikken". (Mange starter turen rundt 08.30, spesielt fra Memurubu; båten fra Gjendesheim går i 08-tiden, og det er vanlig å legge igjen bagasjen på Gjendesheim, ta båten til Memurubu med dagstursekk og så gå Besseggen tilbake.)
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg vil bli med!
![]() |
#16 |
This is normal!
|
Helt enig til det første du skriver. Det er jo en utrolig flott tur, og rådet om å overnatte på Memurubu kan jeg skrive under på.
![]() |
![]() |
#17 |
Kjernesnill
|
Det var et lurt tips å starte tidlig fra Memurubu.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg skulle også inn og si at du burde overnatte på Memurubu og gå tilbake med bagasjen på båten - men ta med nok av klær i dagstursekken.
![]() |
#19 |
-
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besseggen alene?Jeg stemmer i at det er ikke noe problem å gå alene. Det er en flott tur! Gikk med 10-åringen i sommer, det gikk også helt fint. Hun er ganske sprek, men vi tok oss god tid og gode pauser. Brukte 9 timer. Gikk fra Memurubu til Gjendesheim, for jeg var usikker på om vi ville rekke siste båten tilbake kl 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Besseggen alene?Tusen takk for alle gode tips!
![]() |
|
|