|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bergensfolk, eg treng tips!Mamma fylle 70 seinare i sommar. Ho er ikkje så god til beins men har komt til at ho har lyst å feire dagen og valget er på Bergen. Litt motivert av at fotball-laget vårt spele borte i Bergen den helga
|
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Jeg bor ikke i Bergen, men når jeg er der har jeg bodd på Radisson SAS Bryggen og det anbefales. Ellers MÅ jeg bare anbefale Cornelius Fiskerestaurant - skal man ha en gourmet-aften anbefales det på det sterkeste. Jeg har aldri før spist bedre mat i så vakre omgivelser.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-06-15 kl 23:39. Årsak: Fjernet link som ikke virker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Er der restaurant, Fløyel? Eg lagre gjerne restaurantanbefalingar men mamma er nok ikkje så innstilt på det dessverre.
|
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Hmm. linken virker ikke. Prøver igjen:http://www.cornelius-restaurant.no/ Google navnet så får du opp en del om den. Det går båt til restauranten rett uten for Bryggen hotell og man går rett inn i restauranten fra båten. Og det er ordentlig passasjerbåt så rullator er ikke påkrevd.
|
|
|
#5 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Jeg har bodd på hotell Norge på Torgallmenningen 2 ganger. Første gang fikk vi flotte nyoppusset rom. Ingenting å utsette. Denne gangen fikk vi først eldre rom, lite, ikke utsikt overhode. Klaget, fikk stort rom mot en park, men seng var skapseng, og rommet bar preg av å ha vært et konferanserom. Kollegaen min fikk noe som så ut som en slitt møterom, men tomme bokhyller høyt på veggene, stort kaldt tomt rom. Seng bak et forrheng. Helt elendig. Så dersom dere bestiller på dette hotellet må dere ringe og sikre nyoppusset rom. De har tydeligvis veldig mye rart der...
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Bo på Augustin og spis på Altona?
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Neptune har jo god resturant. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Ørnen og Terminus er jo veldig fine hoteller. Men de ligger litt feil i forhold til å oppleve bykjernen uten å gå mye. Blir vel samme avstand som Admiral og Neptun. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Admiral med rom ut mot Vågen må være bra,ja. Ellers er radisson på bryggen fin med tanke på hvis din mor klarer å gå litt, så er det veldig fint å rusle på Bryggen, rett utenfor hotelldøren. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Jeg avbefaler Hotel Norge.
|
|
|
#12 |
|
superbruker
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!
Ja, det gjør det. På enklere liv for eksempel. Ellers kan dere kontakte lokalt hjelpemiddellager i kommunen og få utlevert rullator eller kommunens ergoterapaut.
|
|
|
#13 |
|
tankefull
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Havnekontoret liker jeg, men litt usikker på hvordan det er med eget selskapslokale der. Dog ligger der nært mange restauranter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Terminus er midt i ein byggeplass akkurat no. Det pågår tre store byggeprosjekt, eit på høgre side av hotellet og to på venstre, men mykje anleggstrafikk og bråk store delar av døgnet. Trur eg ville unngått det!
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Hvis det var MEG, så ville jeg bodd på Havnekontoret og spist på Cornelius. Var der her om dagen, fantastisk!
|
|
|
#17 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Jeg har aldri bodd på hotell i Bergen, men jeg kan prøve meg på noen anbefalinger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Da skal eg sende en forespørsel til Havnekontoret også
|
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Selv om det ligger sentralt må dere ikke velge Hotell Norge. Jeg bodde der sist jeg var i Bergen, og det var fryktelig slitent.
|
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bergensfolk, eg treng tips!Havnekontoret er veldig bra. :hadde bryllupsnatten der:
|
![]() |
|
|