Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vannlekkasje - juridiske og medisinske betraktninger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 10:56   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannlekkasje - juridiske og medisinske betraktninger?

Vi leier, altså, bare så det er sagt.
Men der er en giga vannlekkasje i huset, det lekker sannsynligvis fra rørene inne i veggen. (Dvs at man må slå gjennom veggen for å komme til). Badet vårt har masse vann i taket, og nå ser jeg at det begynner å sipe inn i veggen på kjøkkenet på andre siden også. Og så drypper det jevt i boden til naboen, som ligger rett under. (Jeg er på moppe-vakt denne helgen.)

Det som bekymrer meg litt er at vi har over ett år igjen av kontrakten, og huseier (et firma) er ikke av den mest proaktive typen. (TingTarTid TM). Og selv om vi ikke bor i Norge, så skulle jeg gjerne ha luftet noen spørmål:

a) Kan man heve en kontrakt på grunnlag av oppussing/veggarbeid av kjøkken og bad, dersom det blir til det? Eller reduksjon av leie? Eller er dette bare "Shit happens?"
b) Hvis det tar tid å utbedre: når begynner det å bli mindre gunstig for helsen? Da tenker jeg på råte og sopp og slikt. Det har jo pågått en stund. På badet lukter det rart (søtlig) og både på kjøkkenet og på badet er det svarte merker (jordslag? )

Så hvis du har en vemmelig opplevelse med vannlekkasje: spy det ut her!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.