|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Å lytte til foreldres magefølelseDet var det legene burde gjordt i dette tilfellet hvor faren kom inn med sin datter på 18 måneder.
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse.Det er trist når slikt skjer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse.Det er dessverre ikke første gang jeg hører/leser slike historier.
|
|
|
|
#4 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse.Nettopp pga sånne ting er det viktig å stå på krava, og forlange å bli hørt!!
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse.I denne saken ser det ut som om det var mer enn foreldrenes magefølelse som sa at ungen burde bli lagt inn.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseTragisk at sånt skjer,og synd å tenke på at det har skjedd før og sannsyneligvis kommer til å skje i gjen.... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseJeg tenkte på dette i dag tidlig, og må dessverre si at dette tror jeg er en klasse-ting. Dette ville ikke skjedd hvem som helst. feks tror jeg aldri det ville skjedd oss. Mannen jobber i helsevesenet, vi har flere leger i bekjentskapskretsen og nabolaget, vi ville ha hatt faglig tyngde bak en insistering, nøkkelkort til akuttmottak på et av landets største sykehus og i det hele tatt.
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseJeg syns ikke dette handler om foreldrenes magefølelse i det hele tatt. Derimot mener jeg at legen som hadde jenta inne burde ha skjønt at hun var svært dårlig, og at hun alderen tatt i betraktning hadde behov for behandling. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseBina har rett i mye av det hun skriver.
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseGrunnen til at jeg bare skrev om magefølelse, er at jeg har inntrykk av hadde jeg skrevet mere detaljert hadde det blitt hylt opp om sarte sjeler som ikke orket å lese det.
|
|
|
#12 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Å lytte til foreldres magefølelse
Utrolig trist. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseJeg vet ikke om det er i ly av denne hendelsen eller det Mim skriver som gjør at vi ble SÆRDELES godt ivaretatt på legevakta i Oslo i helgen da jeg kom inn med Knerten (5 mnd) med omgangssyken.
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseDet er trist. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
tankefull
|
Dette er en tragisk sak, desverre |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Klasse kan ikke beskrives kun utifra inntekt og samfunnslag, men også utifra de tingene du nevner her. Det å stå på krava, være velartikulert, forlange og vise respekt. Dette har, i all hovedsak, sammenheng med utdannelse, kultur og miljø. Og selvfølgelig finnes det unntak begge veier.
|
|
|
#17 |
|
Javel
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseHelt tragisk, men slett ikke "uventet".
|
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Å lytte til foreldres magefølelse
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Å lytte til foreldres magefølelseSå grusomt. Jeg husker da toern var tre år og fikk en kraftig omgangssyke. Etter mange dager uten verken vått eller tørt var hun helt fjern og dehydrert. Vi hadde søkt lege flere ganger, men de "kunne ikke gjøre noe før hun var helt dehydrert". Heldigvis er hun robust og det snudde til slutt. Men fy søren så redd jeg var!
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg er også, økonomisk sett, midt i middelklassen. Men jeg har over gjennomsnittlig utdannelse, og vet hvilke symptomer jeg skal fremheve (og hvilke ord og vendinger jeg skal bruke for å beskrive dem) hvis jeg ønsker at helsepersonellet skal ta meg på alvor. Derfor har jeg få negative opplevelser med helsevesenet. Men ikke alle klarer å gå fram på denne måten, og det er et alarmerende tegn på et helsesystem i krise når syke folk som er dårlige til å formulere seg får mindre hjelp enn kranglefanter.
|
![]() |
|
|