Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utakknemlig eller

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 10:52   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Utakknemlig eller

Vi har ønsket oss et antikkbeiset sett med bord og stoler til barna (i barnestørrelse). Svigermor var innom og lurte på hva vi ville ha, og vi viste henne det.
Så går hun ut og kjøper et annet sett, rundt bord og runde flater på stolene med et kattetryne trykt på bordet og stolene. Hun spurte om vi var fornøyde med det, og mannen svarte ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 10:58   #2
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Utakknemlig eller

Uff..Veldig vanskelig,vet akkurat hvordan du har det nå,har opplevd slikt selv.Utrolig irriterende når man vet hva man vil ha,attpåtil viser henne det,så går hun hen og kjøper noe helt annet Men hun har nok gjort det i beste mening,selv om det er mager trøst akkurat nå.Du får være takknemlig likevel,og tilby deg å bytte det inn i det rette" for henne,så slipper hun stresse ut igjen Kanskje begge parter blir fornøyd da..lykke til.

Gammel 12-12-06, 10:58   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Tja, det er jo ikke så særlig taktisk å spørre hva dere ønsker for så å gå ut å kjøpe noe helt annet. Så jeg vet ikke helt, jeg ville nok sannsynligvis svart det samme som mannen din. Jeg prøver i størst mulig grad å være takknemlig for det både vi og lille får.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 10:58   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Njei, egentlig ikke. Forstår ikke helt hvorfor hun kjøpte noe annet når dere hadde vist henne hva dere ønsket dere?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:01   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner meg veldig igjen.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:04   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det interessante spørsmålet her er vel hva forskjellen i pris var på det dere ønsket dere og det dere fikk ...

Det er mye jeg ønsker til ungene mine (og meg selv) som det ikke kunne falle meg inn å nevne hverken for mine foreldre eller mannnens, siden jeg vet det er dyrt. Hater å ønske meg gaver, da jeg føler jeg kan virke storforlangen om prisen er høy.

Gammel 12-12-06, 11:10   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Se det positive i det - hun kjøpte da iallefall bord og stoler til dem.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:22   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Se det positive i det - hun kjøpte da iallefall bord og stoler til dem.

Takk, det var denne jeg trengte!

Det hun kjøpte tror jeg var dyrere enn det vi ønsket oss, og hun hadde sagt hvor mye penger som var til rådighet på forhånd. Hun eeelsker å shoppe og det er fra hennes mor ...

Gammel 12-12-06, 11:26   #9
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Takk, det var denne jeg trengte!

Det hun kjøpte tror jeg var dyrere enn det vi ønsket oss, og hun hadde sagt hvor mye penger som var til rådighet på forhånd. Hun eeelsker å shoppe og det er fra hennes mor ...

Om det dere fikk var dyrere enn det dere ønsket, tror jeg faktisk at jeg hadde blitt litt snurt. Men hadde likevel holdt kjeft, tatt imot med glede og tenkt som så at hun gjorde det jo bare for å være snill.
Om du og din svigermor har et godt forhold, der dere kan prate om det meste, kan du jo kanskje nevne det. Si at du er takknemlig, men at du ønsker å bytte, da det andre settet står bedre til resten av interiøret. Så kan ungene få noe annet de trenger, av de resterende pengene.

Gammel 12-12-06, 11:33   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På linje med nabojenta her ja. Jeg hadde nok prøvd å si noe.

Gammel 12-12-06, 11:46   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten bord og stolhistorie her i fra til å hjelpe på å sette i perspektiv.

Podens mormor sier: Jeg skal kjøpe bord og stoler til ham til jul.
Til jul kommer gaven: Et bord fra biltema, - stoler må han få etter jul, for de var utsolgt ... (og; vi var vel på hjemplassen ca hver tredje måned på den tiden). Bordet manglet skruer, og biltema har de ikke her vi bor, og mormor kom seg jo ikke på biltema, for da måtte jo min bror ta seg tid til å kjøre henne. Så da ble det ingen stoler, ikke nye skruer, og et bord satt opp intil en vegg for at det skulle stå støtt. Det holdt ikke særlig lenge før det knakk ... Vi brukte hagebarnestoler til.

---

Når det er sagt, så synes jeg det er veldig leit når folk kjøper noe annet enn det som blir ønsket. Greit nok at vedkommende som kjøper "likte sååå godt" det de kjøper, og "bare måtte kjøpe det". Men da kjøper de jo mer for sin egen del enn mottakeren. Det er liksom som at de ikke skjønner at mottakeren kansje heller likte bedre det de ønsket seg, enn det de selv falt for... Også blir man litt lei seg når man blir spurt om hva en ønsker, og giveren kommer med noe annet, som om de ikke bryr seg, - hvorfor spørre i utgangspunktet da liksom.

Men liker dere det dere fikk? Liker barna det? Er det ok selv om det ikke var det du ønsket deg? Eller er det slik at du ergrer deg hver gang du ser det, og barna ikke er fornøyde? Hvis ikke, så har jo nabojenta et godt råd om å tilby deg å bytte, og bruke de resterende pengene på noe annet barna trenger.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:01   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Dilemmaet er at det er en kommende julegave... Og det er flatpakket, så i det øyeblikket man setter det i sammen kan man vel ikke bytte det...

Gammel 12-12-06, 13:21   #13
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Hvis ungene får se det, så er det vel en viss fare for at de er enige med svigermor og liker best det settet med kattene på. Så her må nok du bestemme deg for hva du vil før ungene får se det.

Gammel 12-12-06, 13:25   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig. Om du vet at hun har kjøpt "feil", men ungene ikke har sagt det enda, så må du handle NÅ før det er for sent.

Gammel 12-12-06, 13:52   #15
komo
Aktiv

komo sin avatar

komo er litt kul
Standard

Kjenner meg veldig igjen her ja.

Hadde bare mannen din kunne sagt fra med en gang, da hadde det vært litt støtte der også, men nå sier det seg jo selv "hvem" som er misfornøyd.

Svigerforeldrene mine "bestemte" seg for at de ville kjøpe en sort recliner til min mann, så nå har vi en midt i stuen, mot min vilje. Mannen klarte selvfølgelig ikke å si fra før det var for sent. Festlig

Vet ikke hva jeg ville gjort jeg, sensitivt område

komo

Gammel 12-12-06, 14:10   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Huff føler dette blir et problem jeg kommer til å komme borti ofte.
har en shoppinggal svigermor som ELSKER katter. Er det noe med pus på må hun ha det. og hun elsker å gi ting til folk, uansett om de har bursdag eller ikke.

Hun er fullt overbevist over at alle andre vil ha ting med katter på siden hun vil ha det.

Hadde hun sett dette bordet og stoler du snakker om hadde nok hun kjøpt det inn nå og ventet til den lille i magen min blir stor nok til å ta i mot det for å så prakke det på oss. Jeg har et godt forhold til henne men jeg har veldig stor vanskeligheter med å si neitakk til henne. Jeg vil jo ikke være utakknemlig for at hun kjøpe noe til oss. Men jeg trenger ikke få med fyrstikker når jeg henter ved hos henne.. eller kattemat på bok den dagen hun hadde kjøpt tørr for til oss fordi hun har rabatter og det har ikke vi.

Hun kjøper skolesekker og klær og leker og pynteting.. finner hun noe hun liker så kjøper hun det.. og så finner hun noen som er i rette alderen som kan få det. Det har sikkert ikke svirret tankene hennes at 5 åringen kunne tenke seg å velge ut skolesekken selv ? Jeg husker selv at det var det størrste når jeg begynte på skolen.

Nå sporer jeg nok helt av her.. Jeg ville nok ikke klart å bytte det, men jeg ville nok ønsket det veldig hardt. Fordi jeg liker at ting er sån som jeg ønsker det. og ikke sån som svigermor. ( tror faktisk hun har begynt å skjønne det pittelitt )

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:46   #17
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Huff føler dette blir et problem jeg kommer til å komme borti ofte.
har en shoppinggal svigermor som ELSKER katter. Er det noe med pus på må hun ha det. og hun elsker å gi ting til folk, uansett om de har bursdag eller ikke.

Hun er fullt overbevist over at alle andre vil ha ting med katter på siden hun vil ha det.

Hadde hun sett dette bordet og stoler du snakker om hadde nok hun kjøpt det inn nå og ventet til den lille i magen min blir stor nok til å ta i mot det for å så prakke det på oss. Jeg har et godt forhold til henne men jeg har veldig stor vanskeligheter med å si neitakk til henne. Jeg vil jo ikke være utakknemlig for at hun kjøpe noe til oss. Men jeg trenger ikke få med fyrstikker når jeg henter ved hos henne.. eller kattemat på bok den dagen hun hadde kjøpt tørr for til oss fordi hun har rabatter og det har ikke vi.

Hun kjøper skolesekker og klær og leker og pynteting.. finner hun noe hun liker så kjøper hun det.. og så finner hun noen som er i rette alderen som kan få det. Det har sikkert ikke svirret tankene hennes at 5 åringen kunne tenke seg å velge ut skolesekken selv ? Jeg husker selv at det var det størrste når jeg begynte på skolen.

Nå sporer jeg nok helt av her.. Jeg ville nok ikke klart å bytte det, men jeg ville nok ønsket det veldig hardt. Fordi jeg liker at ting er sån som jeg ønsker det. og ikke sån som svigermor. ( tror faktisk hun har begynt å skjønne det pittelitt )

Ikke tvil om at det kan være temmelig plagsomt når folk er FOR gavemilde også ja..

Gammel 12-12-06, 15:29   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Det kan jo tenkes hun misforsto da, og tenkte det ikke spilte noen rolle at det ikke var akkurat det settet dere viste, men at det var vel så greit med noe som lignet? Siden hun spurte om det var ok, mener jeg.. I så fall får vel mannen din ta skylden, som sa det var ok.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:36   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det kan jo tenkes hun misforsto da, og tenkte det ikke spilte noen rolle at det ikke var akkurat det settet dere viste, men at det var vel så greit med noe som lignet? Siden hun spurte om det var ok, mener jeg.. I så fall får vel mannen din ta skylden, som sa det var ok.

Tenkte jeg også... Det kan jo være at ordet "antikkbeiset" gikk henne hus forbi - og tror hun kjøpte akkurat det du ønsket deg, nemlig "bord og stoler til barna".

Ja - jeg synes du er litt utakknemlig - selv om jeg forstår frustrasjonen.... (men man kan ikke kontrollere alle detaljer her i verden. Dette var vel tross alt til barna?)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:41   #20
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Kan det tenkes at svigermor skulle kjøpe det settet dere ønsket dere, men så har hun fått øye på et annet som var så mye søtere, og tenkt at dette blir de sikkert kjempeglad for å få?

At hun kanskje rett og slett har tenkt at dere sikkert ville like det mye mer for det var jo så mye søtere. Jeg har en sånn bestemor, og selv om jeg skriker inni meg av og til, så vet jeg at hun mener jo bare godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.