Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 11:17   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Toer´n er rett rundt hjørnet, og jeg har begynt å få kalde føtter i forhold til e3én som er innkjøpt. Den har fungert ypperlig som singelvogn, men nå er jeg plustelig usikker på hvordan den vil fungere for 2. Søskensetet er bestilt, men ikke kommet ennå. Og for meg ser det ut til at Ener´n ikke vil kunne få kalesjen over hodet. I tillegg virker det plutselig litt upraktisk å skulle ha Toer´n liggende i pose under vogna. Det blir jo unektelig litt klønete når jeg skal ha han med meg inn i bhg ved levering av Ener´n. Og softbagen virker jo bare latterlig liten. Den kan man da vel umulig få plass til en vinterpose oppi?
Er det noen som har erfaring med denne vogna til en vinterbaby og et større barn?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 11:30   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Nå er jo Huldra et maibarn, som du vet, men jeg har jo brukt vogna i baby/storesøskenmodus om vinteren likevel.

Jeg er helt sikker på at Ener'n får kalesjen over hodet med god klaring. Det fikk nemlig min da nesten meterlange treåring så seint som i sommer, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Du får helt klart ikke en vinterpose oppi softbagen, men den er godt polstret. Med en bitteliten nyfødt kan det godt være at det er en bedre idé å putte et lammeskinn og en dyne i softbagen, og dermed få en bag som er lett å ta ut på baksiden av vogna, enn det er å bruke vinterpose rett i vogna. Ellers skal det visstnok gå helt greit å ha Carena-softbag i vogna, og der får du vel plass til en (liten) pose, i hvert fall. Vi brukte for øvrig pose rett i vogna hele første vinteren, da måtte jeg ta av søskensetet for å få henne ned i posen (men jeg klarte å fiske henne ut med søskensetet på). Det er enkelt å ta søskensetet av og på, problemet er evt. hva Ener'n finner på i mellomtida. Jeg tynte softbagen så lenge jeg bare kunne, fordi det var så greit å få den ut av vogna med søskensetet på.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:47   #3
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er helt sikker på at Ener'n får kalesjen over hodet med god klaring. Det fikk nemlig min da nesten meterlange treåring så seint som i sommer, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Ok, det er bra.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Du får helt klart ikke en vinterpose oppi softbagen, men den er godt polstret. Med en bitteliten nyfødt kan det godt være at det er en bedre idé å putte et lammeskinn og en dyne i softbagen, og dermed få en bag som er lett å ta ut på baksiden av vogna, enn det er å bruke vinterpose rett i vogna. Ellers skal det visstnok gå helt greit å ha Carena-softbag i vogna, og der får du vel plass til en (liten) pose, i hvert fall.

Ja, jeg har faktisk vurdert skinn og dyne i mini-bagen til p&t. Det ser jo ut til å bli en mild vinter, så med godt med klær på burde det jo holde.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi brukte for øvrig pose rett i vogna hele første vinteren, da måtte jeg ta av søskensetet for å få henne ned i posen (men jeg klarte å fiske henne ut med søskensetet på). Det er enkelt å ta søskensetet av og på, problemet er evt. hva Ener'n finner på i mellomtida. Jeg tynte softbagen så lenge jeg bare kunne, fordi det var så greit å få den ut av vogna med søskensetet på.

Ja, Ener´n kan være over alle hauger innen jeg har fått av setet og fått plassert en liten krabat i posen.

Takk for svar, Tinetoff. Det ender vel med en softbag da, tror jeg.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:28   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Gutten min er nå snart 5 mnd og jenta mi 2 år. Vognen fungerer utmerket den!

Jeg syns den er bedre nå som jeg har tatt ut softbagen (carena sin).
På milde dager ligger minsten på skinn, med teppe/dyne over. Og på kalde dager ligger han i en deilig stor skinnpose (har ikke vært så mange av de dagene enda da...).

Et minus jeg har oppdaget er at kurven under er vanskelig å bruke når minsten ligger i vogna. Jeg må dytte opp seteryggen litt, og det irriterer meg noen ganger.
Det er også et lite minus det Tinetoff sier om at man må ta søskensete av for å få babyen ut. Går helt fint å bare lirke han ut også, men prøver å ikke gjøre det...
Bortsett fra det syns jeg vogna er super!! Lett og trille

For oss var tvilling/søskenvogn uaktuell pga bredden, så e3`en var det beste alternativet.
Supert at den kan benyttes som singelvogn også!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:58   #5
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Vi har en på 22 mnd og en på 3 mnd og er knallfornøyd med vognen.
Vi bruker fortsatt den vognposen som hører til vognen, og har ikke noe problemer med å få båret den inn og ut av vognen, selv med søskensetet festet. Men nå har den vognposen bærehåndtak, så kanskje det er det som utgjør forskjellen, jenter?

Nå som det er kaldt putter jeg en dunpose i vognposen, og da har babyen kun en bomullslue på seg. Ellers blir det for varmt for han.

Kalesjen går fint over søskensetet.

Bella76: Jeg har funnet ut at det er lettere å stappe ting under, fra fronten. Rett under der hvor "fotskammelen" er.... Der blir det nemlig en litt større lomme om du dytter litt på det.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 23:27   #6
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Vi bruker fortsatt den vognposen som hører til vognen, og har ikke noe problemer med å få båret den inn og ut av vognen, selv med søskensetet festet. Men nå har den vognposen bærehåndtak, så kanskje det er det som utgjør forskjellen, jenter?

Nå som det er kaldt putter jeg en dunpose i vognposen, og da har babyen kun en bomullslue på seg. Ellers blir det for varmt for han.

Mener du softbagen? Jeg så nemlig vognposen her om dagen, men kan ikke si at jeg så noen bærehåndtak på den. Om det er softbagen du mener, hvilken dunpose får plass oppi den?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 17:25   #7
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Mener du softbagen? Jeg så nemlig vognposen her om dagen, men kan ikke si at jeg så noen bærehåndtak på den. Om det er softbagen du mener, hvilken dunpose får plass oppi den?

Her er bilde av vognposen som vi bruker. Til den bruker jeg en dunpose fra WinterKids, kjøpt på Babyshop.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 17:26   #8
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Hvorfor ble det en link i stedet for bilde?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 22:25   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Hvorfor ble det en link i stedet for bilde?

Og linken pekte bare til masse kildekoder.

Uansett. Jeg dro ut og kjøpte en Carena Soft-bag i dag, jeg. Den gikk inn med et hyl, men ser lun og god ut. Med skinn og en varm dyne blir det nok supert for Toer´n oppi der.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 18:52   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Uansett. Jeg dro ut og kjøpte en Carena Soft-bag i dag, jeg. Den gikk inn med et hyl, men ser lun og god ut. Med skinn og en varm dyne blir det nok supert for Toer´n oppi der.

Og i dag leverte jeg tilbake Carena-bagen og kjøpte e3-bagen i stedet. Men NÅ har jeg bestemt meg, altså.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 22:12   #11
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og i dag leverte jeg tilbake Carena-bagen og kjøpte e3-bagen i stedet. Men NÅ har jeg bestemt meg, altså.



Sikker?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 20:30   #12
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Phil and Ted e3 til januarbaby og 20 mnd. krabat

Den bagen som hører til denne vognen... Er ikke den utrolig liten? Har hørt at den er det... Jeg er uannsett veeeeldig i tvil på om jeg i det hele tatt skal ha en sånn ettersom jeg får i april... De sier jo at sommeren kommer til å bli den beste noensinne og faktisk så tror jeg på det denne gangen, har jo ikke hatt en så varm vinter på leeeenge

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no