|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold |
![]() |
![]() |
#3 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdHan virker jo ikke ekstremt med han selv heller da. Uansett hva legen min gir meg i hånden av resepter så ville jeg neppe spist tyvetusen piller med blytungt dop kjenner jeg. Spesielt etter at man har vært inne til pumping gang nummer n så er det på tide å revurdere valg av fastlege. |
![]() |
![]() |
#5 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdHan har jo en Bipolar lidelse. Så jeg tenker som så at han ikke helt har hatt kontroll selv på dette. Man kan jo bli avhengig av slike piller og dermed er det spesielt vanskelig å slutte, uten hjelp. Og når man har en psykisk lidelse så vil jeg tro det er vanskeligere å forstå konsekvenser og hva som er best for helsa. Tenker ikke at alle er sånn, men noen.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdIngen tvil om at legen var helt på jordet nei. |
![]() |
![]() |
#8 |
Originala
|
Å ha psykiske lidelser er ikke synonymt med å ikke evne å se konsekvenser av for eksempel medikamentbruk. Men for det første er denne type medikamenter svært vanedannende, slik at mange vil utvikle avhengighet etter en viss tid. Og så er det kanskje også tilfelle at en del med psykiske problemer, som sliter med en indre smerte som er vanskelig å håndtere, opplever at døsigheten - bieffekten av preparatet - som positiv i større grad enn andre. Selv om det ikke betyr at de ikke har ser eller har forutsetninger for å se konsekvensene av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
L.F.C. supporter
|
Jeg vet det. Var derfor jeg skrev noen.
![]() |
#11 |
TittelTøs
|
Jammen, du er oppegående så det holder, SF. Derfor ville ikke du (og jeg, selv om jeg ikke er like oppegående
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdStygg sak, men jeg er ikke ukjent med det, og har vært i den utrolig ubehagelige situasjonen å være kjip-legen som tar over etter en lege som har mistet kontrollen på denne måten.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdSpiser de alle pillene selv? Eller selger de pillene videre? :naiv: Nitten piller pr. dag er vel godt nær toksisk dose på paracetamol?
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Mange som selger videre ja, jeg er ikke helt oppdatert på prisene, men en paralgin forte gikk for 50 kroner stykket for en tid tilbake.
![]() |
#15 |
TittelTøs
|
Bi-inntekt, ja. Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdJeg flirer litt av SFs tilnærming til saken, selv om den er dypt tragisk. Både for pasient og lege. Det må jo være fælt å være så lite standhaftig at man ikke evner å utføre jobben sin, dvs. ta vare på pasientene sine på best mulig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdDette er dypt tragisk, helt klart. Finnes det ingen restriksjoner på hvor mye man kan skrive ut? Og kanskje spesielt hvor mye man kan skrive ut av gangen? Jeg har en bekjent som kommer drassende med bæreposer med paralgin forte fra apoteket og tøyser om at det er drops.
![]() |
#19 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk paralgin forte for et par uker siden og da forsto jeg det dithen at man ikke får reit på resepten (forpakningsstørrelser er 20, 50 og 100 piller) i tillegg til at man må signere ut preparatet. Skulle trodd at apoteket hadde fanget det opp tidligere? Er det ikke sentral registrering av slike preparater?
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes det burde være mye lavere terskel for meldeplikt videre fra apotekene. Slike doser som er skrevet ut her er aldri nødvendige. Paralgin Forte for eksempel har beviselig så godt som ingen smertestillende effekt etter to-tre uker og da er det bare abstinensen som sitter igjen.
![]() |
|
|