|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Lavkarbo light?Funker det å gjennomføre lavkarbo til frokost, lunsj, men ikke middag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Tror det funker. Du kutter jo karbohydrater, og vil sikkert merke det på vekta.
![]() |
![]() |
#3 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Også bør du nok spise en liten lavkarborett (nøtter/cottage cheese e.l) til kvelds for å holde blodsukkeret stabilt. 3 retter om dagen er ikke nok.
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Jeg tenker at "alle monner drar", jeg da...
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo light?Jeg bruker en lavkarbo light versjon, det blir kanskje litt som Fedon/ Grete Roede og det går fint det. Nå er der riktignok bare 2 uken jeg holder på da, men so far so good. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo light?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() ![]() |
Heheh... klart jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Du kan spise moderat lavkarbo. Da spiser man nokså normal mat, uten fettet fra ketogene dietter og med fokus på proteiner og grønnsaker. Da er det ok med en liten potet til middagen - MEN da kan du ikke øse på med fløte før på dagen - da går du opp i vekt. |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
Det det er ingen fagperson som har satt det opp, mitt poeng har at det skal være mindre karbo, men ikke kutte ut. Jeg finner "inspirasjon" både fra Fedon og Grethe Roede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Mindre karbo enn hva? Det der er da helt vanlig kosthold med helt normal karbomengde. |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
![]() ![]() |
Jeg opplever at jeg spiser lav karbo light, ettersom JEG reduserer på karbohydratene, derfor jeg skrev øverst at det blir en versjon mellom Fedon og Grethe Roede. Spiser jeg ris til middag, så blir det f.eks 3 spiseskjeer ris, men mye kjøtt og grønnsaker. Og lager jeg omelett, så er det med grønnsaker og jeg har ingen brød til. Men du har absolutt rett i at det ER en del karbohydrater i kostholdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo light?Jeg driver på på samme måten som Ollevia, og har gått ned 4 kg siden oktober, over lang tid, altså.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Fedon er jo lavkarbo light, egentlig.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Det ligner mer på et litt justert Grete Roede-kosthold enn på lavkarbo, ja. Men det fungerer sikkert, det.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Hmf. Jeg har hverken rørt øl eller godis siden nyttår (og har trent fire-fem ganger i uken og spist rimelig lavkarbo, uten hverken brød, pasta eller poteter) og har gått ned 300 gram til sammen.
![]() |
#17 |
Passiv
|
Ja, det så da helt ok ut. Bare med mye mer karbo enn i Fedonmat. |
![]() |
![]() |
#18 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo light?Jeg tenker at om man ønsker å leve lavkarbo light (og da tenker jeg noe mindre karbohydrater enn det som listes opp i dagsmenyen over her), så blir vel det viktigste at man senker fettnivået sammenlignet med ekstremlavkarbo? Jeg ville ikke anbefalt noe særlig av nøtter og fløte til en som ikke drar betydlig av på karbene. Fedon har tatt hensyn til dette i sitt kosthold.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Enig. |
![]() |
![]() |
#20 |
godt brukt
|