Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 12:25   #1
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Hvorvidt problemstillingen jeg her spør om er «småflis» eller «tømmerstokk», kommer fullstedig an på øynene som ser. Men jeg antar uansett at når ingen flis er for liten, er heller ingen evt tømmerstokk for stor……

Jeg vil også gjerne presisere at jeg i dette innlegget ikke har tatt opp et emne til debatt, jeg har stilt et spørsmål til en konkret motdebattant og forummoderator, «Skilpadda», og jeg forventer at både «Skilpadda» og jeg selv vises tilstrekkelig respekt til at andre aksepter hva denne tråden er og ikke hva andre ønsker den skulle vært. Om noen ønsker å ta emnet opp til debatt, må vedkommende selvfølgelig gjerne lage en debattråd om det samme forholdet. Bare vær snill ikke å bruke en spørsmålstråd til debatt, heller ikke til svar fra annet hold enn der jeg har etterlyst svar.

Men jeg har altså et spørsmål til deg «Skilpadda»:

Du deltok i debatten på forumet «Ungene våre» om mulig respektløshet knyttet til forumets navn, og du er også moderator for tråden. Debatten anser jeg, slik jeg også skrev i mitt sluttinnlegg, som avsluttet fra min side. Jeg var veldig forbauset over både antall innlegg og over andre medlemmers engasjement her. Et par andre ting også, det kommer jeg kanskje tilbake til senere. Det er tydeligvis veldig viktig for mange brukere at forumet SKAL hete «Ungene våre», ikke «Barna våre». Det tar jeg til etterretning.

Imidlertid er det slik, i alle fall for meg, at jeg debatterer aldri kun som «tidtrøyte», men fordi jeg ønsker et utbytte. Jeg ønsker å lære noe av en debatt, og så omsette den lærdom og de konklusjoner jeg kan trekke av debatten til «livspraksis», så mye og så hurtig som mulig. For å kunne gjøre det best mulig, er det alltid viktig for meg å fastslå så sikkert som mulig at jeg har forstått en motdebattant jeg vektlegger synspunktene til helt rett, og ikke – ufrivillig, men likevel totalt uriktig – tillegger vedkommende synspunkter han/hun ikke har, men jeg (feilaktig) har oppfattet at vedkommende har. I dette tilfelle blir det ekstra viktig i forhold til deg, siden du også er trådens moderator.

Om jeg forstår ditt syn på korrekt og god språkbruk/dine argumenter rundt dette rett, har du følgende tankegang:

1)Alle begrep som brukes representerer korrekt og god språkbruk når det brukes i samsvar med godkjent offisiell forståelse, uttrykt gjennom offisiell bruk og språklige veiledningsbøker med offisielt preg og stadfestet som «korrekt språk» av offisielle språkkilder.
2)Det er i tillegg et krav at begrepet også rent faktisk brukes av et flertall som er udiskutabelt, uten at bruken av begrepet trenger å være verken akseptert eller gjennomført 100 % blant språkbrukerne.
3)Det er i tillegg et krav at bruken nevnt under forrige punkt skjer i et land hvor politiske prosesser er akseptert å følge demokratiske normer, slik at bruken ikke kan mistenkes begrunnet i tvang med trussel om straff for å oppnå et spesielt myndighetsstyrt formål (jeg ser ikke at du direkte har spesifisert dette punktet, men jeg ser en generell holdning i dine innlegg som tilsier at du vil avvise som «korrekt og god språkbruk» et ord laget av en myndighetsstyrt propagandamaskin og så pålagt brukt, under trussel om fengsel og annen juridisk straff dersom et annet ord brukes.)
4)Oppfyller ordet kravene nevnt under 1), 2) og 3) er begrepet uten videre å anse som korrekt og god språkbruk og derfor akseptabel.
5)Finnes det innenfor rammen av «korrekt og god språkbruk» flere alternative termer som kan brukes, har alle som ordlegger seg selv frihet til å velge term, basert på hva som stilistisk ønskes oppnådd(gammeldags/moderne, formelt/formelt høytidelig/dagligdags etc).

Har jeg forstått deg rett? Er det noe jeg har oversett, eller er det noe i min tolkning av ditt syn du mener er feiltolket, unyansert og/eller ufullstendig, og som du derfor mener bør kommenteres nærmere?

Jeg vil gjerne også komme tilbake med et (sannsynligvis sammensatt) tilleggsspørsmål til emnet etter at jeg har fått svar fra deg på dette første spørsmålet. Igjen for å sikre meg best mulig at jeg har forstått deg rett og trekker rette konklusjoner av din mening, ikke tillegger deg meninger du ikke har og ikke trekker feilaktige konklusjoner på bakgrunn av det. Spørsmålet skulle jeg gjerne tatt i dette innlegget, om det ikke var for at svaret på dette første spørsmålet avgjør hvordan jeg ønsker å formulere tilleggsspørsmålet, jeg må jo først vite og ikke anta! Å ta opp dette tilleggspørsmålet nå blir derfor dessverre vanskelig.

Svar har ikke bråhast for min del, et pålitelig svar er viktigere enn et svar på øyeblikket! Vær imidlertid OBS på at jeg kanskje ikke følger opp ditt svar omgående heller. Ikke fordi jeg synes svaret er uviktig, men ganske enkelt fordi jeg er periodebruker av Foreldreportalen, og det kan saktens ta noe tid før jeg er tilbake. Akkurat det sørger arbeidssituasjonen for. Den er generelt travelt akkurat nå, selv om det meste av gårdagen ble brukt til venting. Og jeg minner om at jeg var ute av forumet i ukevis etter registrering og første aktive dag. Ganske enkelt fordi en periode jeg ventet skulle bli hektisk, plutselig ble enda mye mer hektisk, rent arbeidsmessig!

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:35   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Hvis du ikke vil at vi skal diskutere innlegget ditt - men kun henvender deg til Skilpadda - så burde du vurdert PM.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:37   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Kan jeg få be om en presisering, selv om det ikke er meg du henvender deg til? Hvilke stater er det som truer med fengsel ved brudd på den offisielle språknormen?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:37   #4
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis du ikke vil at vi skal diskutere innlegget ditt - men kun henvender deg til Skilpadda - så burde du vurdert PM.

Enig Blir litt rart å gjøre det slik som dette ?

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:38   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Når kan vi spore av?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:39   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.


Du deltok i debatten på forumet «Ungene våre» om mulig respektløshet knyttet til forumets navn, og du er også moderator for tråden.

Jeg vil bare presisere at moddene ikke har fordelt ansvaret for trådene (eller underfora) mellom seg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:39   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:40   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

ORG, jeg tror faktisk ikke jeg har sagt så veldig mye konkret om hva som er mitt overordnede syn på korrekt og god språkbruk, så jeg synes ikke du har så mye grunnlag for å analysere meningene mine om akkurat dette. Det jeg prøvde å gjøre - uten hell - i den tråden du refererer til, var å spørre deg om hva du mener er rimelige kriterier for "korrekt norsk", siden du så ut til å avvise alle argumentene du fikk.

Heller ikke er jeg så veldig interessert i å delta i en analyse og debatt omkring hva jeg personlig mener om dette med et detaljnivå som det jeg synes du legger opp til her.

Men jeg vil i alle fall si at jeg ikke mener at "korrekt" og "godt" språk trenger å være det samme, og da blir det litt vanskelig å skulle svare på det du spør om, selv om jeg skulle ha lyst. Om noe er språklig "korrekt" kan man i stor grad vurdere ut fra offisielle rettskrivningsregler, mens om noe er "godt" er i stor grad en subjektiv, estetisk vurdering. For eksempel kan man si at noe ikke er spesielt "godt" formulert hvis det er preget av veldig mange gjentagelser, avsporinger, klisjeer, inkonsekvente former og overdreven bruk av fyll-ord (jeg jobber mye med redigering og språkvask, og er opptatt av sånt), selv om det kan være hundre prosent korrekt, alt sammen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:41   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Når kan vi spore av?

Jeg slengte sammen en kake på onsdag!


:repeat:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:41   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Hvorfor er det egentlig viktig at Skilpadda er moderator? Og vi har altså ikke noe som heter «moderator for tråden» på FP, og jeg kan heller ikke huske at det faktisk ble moderert noe i tråden du henviser til, ORG.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:42   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.524
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Hjelpes, dette er et foreldreforum. Er det rart det er uro i verden.......

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:43   #12
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hjelpes, dette er et foreldreforum. Er det rart det er uro i verden.......

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:43   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

I tillegg til det Veronal sier - alt som skrives på forumet kan tas opp til debatt av alle som har tilgang til det - så vil jeg også tipse deg om at dersom du prøver å skrive litt kortere og mer konsist, så vil det øke sjansen for at folk (inkludert jeg) leser, forstår og gidder å svare på det. Jeg vet godt at det tar tid å skrive kort og konsist, men jeg synes at hvis man har noe på hjertet og vil at andre skal bruke av sin tid på å lese og ta stilling til det, så bør man ta såpass av jobben selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:45   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For eksempel kan man si at noe ikke er spesielt "godt" formulert hvis det er preget av veldig mange gjentagelser, avsporinger, klisjeer, inkonsekvente former og overdreven bruk av fyll-ord (jeg jobber mye med redigering og språkvask, og er opptatt av sånt), selv om det kan være hundre prosent korrekt, alt sammen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:46   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

ORG, først og fremst, kudos for å bruke riktige sitattegn. Det gidder aldri jeg. Second, forbauselse over engasjement og avsporinger i tråder på FP håper jeg du kommer raskt over, all den tid dette er etablert kotyme. Third, jeg er så ufattelig fristet til å sette meg ned med rødpenn på innlegget ditt, men siden du er rookie skal jeg droppe det. :snill&grei:

Og som Skilpadda påpeker, man kan ikke sette likhetstegn mellom korrekt og god språkbruk. Dette er ungelærdom på FP. Velkommen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:47   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Dette er den tråden med flest moddesvar per innlegg totalt så langt.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Padda har talt. Da er det greit, eller?

Kan jeg bare få si at jeg ikke har lest et eneste av innleggene til ORG i sin helhet ennå? Dette var jo ikke så verst, ettersom det har både avsnitt og en leselig font, men jeg skumleste fortsatt slutten ...

Jeg leser ikke HI jeg heller. Jeg bare antar at en eller annen annen gjorde det og at jeg da skjønner essensen når jeg leser svarene jeg.

Så jeg må starte tråd med moderator i tittelen altså?

Men det er jo litt sløvt da. Mim for eksempel - hvor er hun? Er alle på plass enda?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

SF, da.
Alle vet jo at moderatorene jobber turnus, slik at det til enhver tid er minst en moderator pålogget og klar til å svare.

Men når Mim var her i morges og alle de andre er her nå - hvem skal da åpne for krampefyll for oss i kveld?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.


Var det slik at det ikke er lov å harselere med andre brukere på dette forumet? :sitter på hendene:

Må aldri tulle med noen. Ikke med alle moddene på plass i samme tråd.

Eller. :lyspære: Kanskje det da er andre tråder som er ledige?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hey - dette er rett og slett en konspirasjon - samle alle modder her, og la dem diskutere seg i mellom - og så er det fritt fram i resten av forumet for fant og fa(piip)skap!

En eller annen - prøv å legg inn et bilde av en naken rompe eller noe, så ser vi hvor lenge det står. :EmilILønnebergetStemme:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

En eller annen - prøv å legg inn et bilde av en naken rompe eller noe, så ser vi hvor lenge det står. :EmilILønnebergetStemme:

Jeg burde kanskje ikke skrevet dette her?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å fillern - feil tråd å planlege bøll i.

Hah - vi kan bølle her. Alle moddene har stukket av igjen. :skjønner det som står nederst på siden:

Pokker. Der kom torsk tilbake.
















Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg lukter avsporing her

Sålenge det ikke er bremsesporing så.




Sh**! Det kommer flere og flere. :hvisker:

De er ganske kule de som er her til nå. Minner mest om greie gymlærere - ikke som inspektører.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Altså, dette er flisespikkeriet - stedet for seriøse diskusjoner og flisespikking.

Leke kan dere gjøre på skravleforumet. Der er dere 99 % garantert at jeg ikke kommer innom.

Og du, SF; hva er det du spammer etter? Samler du innlegg?

Jeg jobber meg opp. Jeg er helt sikker på at det finnes et m3.

Akkurat nå er det Veronal.


Sist redigert av Ru : 29-01-10 kl 13:34. Årsak: For mange innlegg i en tråd ...
  Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:48   #17
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Trikset er å starte en tråd med «moderator» i tittelen, smilefjes.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:50   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Kan noen gi meg en kjapp oppsummering?

:dyslektisk:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:53   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Intrisangt

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:53   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål til moderator: Hva er kriterier for «korrekt og godt språk»?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Når kan vi spore av?

Padda har talt. Da er det greit, eller?

Kan jeg bare få si at jeg ikke har lest et eneste av innleggene til ORG i sin helhet ennå? Dette var jo ikke så verst, ettersom det har både avsnitt og en leselig font, men jeg skumleste fortsatt slutten ...

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no