Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 17:06   #121
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

For utbruddet var så beskjedent at jeg ikke skjønte at det var vannkopper. Jeg rådførte meg til og med med de ansatte, som jeg antok hadde sett flere vannkopper enn meg. Og etter 3-4 dager ble jeg plutselig oppringt, for da hadde den ene prikken sprukket og da mente de bestemt at det var vannkopper. Og joda, etter to uker var 4-5 barn syke, og deretter gikk det slag i slag. Men ungen hadde 4-5 prikker. Jeg KAN ikke i anstendighetens navn holde ungene hjemme hver gang de har 4-5 prikker.

Hvorfor ikke?

Dessuten går legebesøk an. Det er helt vanlig at man tar prikkebarn til lege nettopp for å få sjekket om det er noe smittsomt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 17:30   #122
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi vært heldige *bankibordet* og snuppa har ikke hatt noe omgangsyke el. i de to årene hun har gått i barnehagen.
Jeg har blitt ringt etter tre ganger, siste gang i dag. Vi kom skjevt ut i går, siden vi kom hjem fra tur og hun sovnet i bilen i 14ootida, ergo ble hun for sen i seng i går. Trøtt og sliten i dag,men ingen feber el. Jeg sa fra i barnehagen at hun var "vrangsovet" så de fikk ringe hvis hun absolutt ville hjem. De ringte i lunsjen,sa at hun ikke hadde feber men var ikke i form. Det var greitt nok, jeg hadde sagt i fra og hadde sikkert tre maskiner med klær som burde vaskes.

Andre gang hadde hun fått øyebetennelse og måtte hentes. Tredje gang var det brannkopper. Jeg hentet og det bar rett på helsesenteret med prikken. Det var et myggstikk, så jeg stoler ikke blindt på ekspertisen i barnehagen.

Så jeg banker i bordet igjen og ser at vi har vært heldige.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 17:55   #123
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns - som alltid når dette temaet kommer opp - at det blir veldig forenklet.

På den ene siden - syke barn holder vi jo hjemme. De aller fleste gjør det. Når baret er åpenbart sykt. Dette gjør vi fordi det er best for barnet, for å unngå smitte - og så videre.

Men så er det "småsykt". Hva ER det, liksom? Snufsete? Rennende nese? Kasta opp en gang i går? Ser også at feber defineres ulikt. Jeg forholder meg til definisjonen på feber at det skal være enkeltmåling på 38,5, eller flere målinger på 38 med noen timer i mellom. Dvs jeg holder ikke ungene hjemme med 37,5.

I dette ligger mye tvil. Hvor friskt er barnet? Hvor sykt er barnet? Og hvor ofte kan jeg ha barnet hjemme og fortsatt gidde å betale for plassen i barnehagen?

Når barna begynner på skolen - som er pliktig - så er vurderingen strengere. Man kan ikke holde barna hjemme fra skolen bare de er "småsyke". Det er skoleplikt. Det er som når vi voksne blir hjemme fra jobb, vi blir jo ikke hjemme bare fordi vi følte oss litt uggen om morgenen.

Så hva gjør barnehagen så spesiell? Det er frivillig, selvsagt, ikke pliktig barnehage. Men ut over det? Hvorfor skal barnehagen være et sted for barna kun når de er HELT friske, uthvilte, og i godt humør, liksom?

Slik jeg ser det så må barnehagen som institusjon "tåle" at det kommer barn dit som ikke er helt i form. Jeg syns faktisk at barnehagene og skolene i større grad burde tilrettelegge for at barn f.eks. kan få være inne i utetida / friminutt, eller at de kan få være igjen i barnehagen / skolen mens gruppa går på tur.

Som foreldre har man et begrenset antall dager for å være hjemme med syke barn. Dagene går fort nok når barna virkelig ER syke, det er ikke rom for å ha dem hjemme de dagene man er usikker eller tror at de kanskje kan komme til å bli syke.

Derfor tror jeg at de fleste foreldre blir stående i en vurdering hver gang. Jeg har vært der mange ganger selv. Man står der om morgenen med en unge som er trøtt, uopplagt, snørrete og klager over å være sliten. Hva gjør man? Ha dem hjemme? I såfall kan man legge ned halvparten av landets barnehager... Eller man kan sende dem i barnehagen og håpe at det går bra.

Jeg har riktignok alltid spilt med åpne kort overfor barnehagen. Forklart at han eller hun er ikke helt i form, men det er mulig at h*n bare er trøtt. H*n er forkjølet - dere får ringe hvis h*n blir dårlig. Stort sett har det gått bra, og når ungen har fått i seg frokost, fått lekt litt, så er formen grei nok.

Det jeg prøver å si er at jeg tror ikke de fleste foreldre sender ungene i barnehagen når de er såkalt "småsyke" fordi de er onde og vanskelige. Men at man i vurderingen av hvor sykt barnet er, og hvilke muligheter man har for å være hjemme, ofte ender på at "det går seg vel til". Det er litt leit at barnehagepersonalet så ofte mistenkeliggjør foreldre som leverer småsyke barn.

Selvfølgelig kan barna få være litt pjusk i barnehagen, det må vi jo tillate, ellers så ville vi jo vært uten barn nesten.

Men. Det å "tilrettelegge" som du så fint kaller det, vel, det høres fint ut i den perfekte barnehagehverdagen. Det fungerer dessverre ikke sånn.
Ja, vil lar som sagt barn gå sist ut og først inn. Vi lar de få slippe være med på tur, og kanskje være sammen med gruppa som er hjemme, vi lar de av og til få ligge inne på sofaen å lese om de er såpass stor og vi prøver så godt vi kan.

Men. Det som OGSÅ skjer i disse sykdomstider, er jo at de voksne blir syke. Idag var 5 av 13 syk hos oss. Vi fikk 1 vikar. Forrige uke var det 4-5 stk borte hele uka, og jeg bruker 80% av tiden min til å få tak i folk, rokkere på folk og steppe inn selv.

Så smitte går ikke kun på barn. Men på oss voksne også. Nå har det vært mye sykdom siden jul. Flere runder av ulike slag, og det sliter både på barn og voksne. Og det er ingen tvil om at slike perioder også gjør noe med det pedagogiske tilbudet og voksentettheten i barnehagen. For det er ikke sånn at vi har 5 vikarer som står i kø for å komme til oss ved behov.

Dessverre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 17:57   #124
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er heller ikke alle leger som kjenner til barnehagehverdagen. Noen gjør det, mens andre gjør det ikke. Derfor er det ganske ulikt hva foreldrene får av råd om de går til legen.

Gammel 09-03-09, 18:45   #125
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og mitt poeng er at de fleste foreldre er svært godt opplyste, og tar beslutninger basert på både kunnskap og egne vurderinger der og da.

Nå tror jeg virkelig du tror for godt om folk flest. Jeg synes heller det er slik at folk flest i grunnen ikke har filla greie på noen ting. De oppsøker ikke informasjon og de tar de fleste avgjørelser basert på følelser og ikke fakta.

Hadde du sagt "de fleste FP-foreldre..." kunne jeg ha vært enig med deg. Det er noe helt annet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 18:50   #126
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier amen til hele Gunniss sitt innlegg. Hvor moro er det kanskje å levere barnet sitt i barnehagen den dagen det bare er to fast ansatte på jobb og resten er vikarer? Det er hverdagen i det ene bygget hos oss, da hele gjengen der nede ligger rett ut med omgangssyke. Flere borte nå, og styrer ser seg nødt til å stenge barnehagen, da det ikke er forsvarlig drift lenger. For nei - det står ikke vikarer i kø, og hadde det stått vikarer i kø, så hadde de like fullt ikke kjent barna våre og rutinene våre. Det hadde blitt rein oppbevaring og fint lite pedagogikk, noe hverken foreldre eller (faktisk) barnehageansatte ønsker.

Som styrer i min barnehage sa i skrivet sitt - dersom foreldre respekterer at de skal holde barna hjemme når de er syke, så slipper barna å smitte de andre barna - som igjen smitter tilbake de første barna. Slik slipper foreldrene kanskje med 2 sykedager borte fra jobb i stedet for en ny runde, uka eller to etter, når smitten har gått i ring og truffet førstemann igjen. Vi slipper også å stenge barnehagen pga sykdom blant personalet.

Det er slitsomt å være en hel dag i barnehagen. Mange barn er der lenger enn en vanlig arbeidsdag, da de leverer før mor/fars arbeidstid og blir hentet etter. I løpet av denne dagen er det mange aktiviteter og et høyt tempo som gjerne holdes. Å ikke være i form da, er ekstra slitsomt, og igjen kan da kanskje barnet bli syk over lengre tid enn dersom det fikk lov å være hjemme en dag å komme seg til hektene.

Gammel 09-03-09, 18:54   #127
Kneazle
Passiv

Standard

Når du, bina, som virker ganske opplyst, ikke vet at vanlig omgangssyke stort sett skyldes noro- eller rotavirus, så beviser det vel at mer informasjon ut til foreldrene er fornuftig og nødvendig. Jeg tror for eksempel at mange har en illusjon om at når familien hatt en runde med omgangssyke, så er de "ferdig" for denne gang. Men man opparbeider seg ingen immunitet mot noroviruset, og kan godt bli smittet igjen umiddelbart etter at man har blitt frisk. Smittesirkelen må brytes, og det skjer bare ved at folk holder ungene sine hjemme lenge nok til at de ikke er smittebærere når de kommer tilbake.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 18:55   #128
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hm, jeg har lyst til å sende den linken der til barnehagen. Faktisk så har jeg sittet her og skrevet en mail nå, men jeg er redd det blir bare teit/prippent/idiotisk. Vad tycks?

Jeg har sendt den til barnehagen. De takket for info, men har ikke sendt den videre. Det er noen uker siden, så enten er det glemt, eller så liker de ikke tanken på at de ikke kan ringe så fort noen får noe gult på øyet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 19:16   #129
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Et stikkord som er brukt ofte i denne tråden er "sunn fornuft". Et annet er "hensyn". Hvis alle bruker sunn fornuft og viser hensyn blir det bra. Jeg synes det er hensynsløst å levere et barn som har kastet opp om natta i bhg morgenen etter; hensynsløst både overfor barnet og de andre som er i bhg. Det kan for noen barn få alvorlige konsekvenser om de får omgangssyken- f.eks barn med diabetes.
Er det snørr og hoste det er snakk om blir det en helt annen vurdering. Allmentilstanden er jo nevnt mange ganger her, og er av vesentlig betydning.

Gammel 09-03-09, 19:31   #130
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

En ting er også ansvaret føler jeg. En ting er skolebarn som er litt større, som kan sitte for seg selv, sette ord på hvordan det har det etc. Noe annet er barn på 2 år, som trenger et fang, omsorg og trygghet. Vi strekker oss langt for å få det til, iallefall der jeg jobber.

Gammel 09-03-09, 20:18   #131
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

bina, dessuten motbeviser du jo at folk er så godt opplyste, når du selv sier at du syns det ikke bør være nødvendig å holde ungene hjemme 2 symptomfrie døgn.

Gammel 09-03-09, 20:25   #132
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sendte mail til barnehagen i går, og avsluttet med at "jeg mener ikke å være sur eller kjip her, altså... Det er bare så kjedelig å tørke spy. "

Fikk svar nå: "Jeg liker sånne mammaer som deg, jeg. Kall dem sure eller kjipe eller hva som helst for min del, jeg syns bare det er fint. Det er så bra med tilbakemeldinger. (...) Det er veldig fint at dette kommer fra deg som mor. Du har min fulle støtte. Så ser vi hva vi får gjort med det sammen"

Gammel 09-03-09, 20:38   #133
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Sendte mail til barnehagen i går, og avsluttet med at "jeg mener ikke å være sur eller kjip her, altså... Det er bare så kjedelig å tørke spy. "

Fikk svar nå: "Jeg liker sånne mammaer som deg, jeg. Kall dem sure eller kjipe eller hva som helst for min del, jeg syns bare det er fint. Det er så bra med tilbakemeldinger. (...) Det er veldig fint at dette kommer fra deg som mor. Du har min fulle støtte. Så ser vi hva vi får gjort med det sammen"

Gammel 09-03-09, 20:38   #134
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Folk flest er dumme. Bare se på Frps oppslutning. Jeg tror egoismen råder i VELDIG mange hjem og at barn sendes både på skole og i bhg før de burde. At du har hodet så forbaska langt nede i sanden at du ikke evner å skjønne dette, vel, det sier litt ...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:39   #135
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott.

Gammel 09-03-09, 20:53   #136
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå tror jeg virkelig du tror for godt om folk flest. Jeg synes heller det er slik at folk flest i grunnen ikke har filla greie på noen ting. De oppsøker ikke informasjon og de tar de fleste avgjørelser basert på følelser og ikke fakta.

Hadde du sagt "de fleste FP-foreldre..." kunne jeg ha vært enig med deg. Det er noe helt annet.

Å nei, nå blir du sikkert også stemplet som at du snakker om deg selv.

Gammel 09-03-09, 20:53   #137
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor ikke?

Dessuten går legebesøk an. Det er helt vanlig at man tar prikkebarn til lege nettopp for å få sjekket om det er noe smittsomt.

Vi har fått diagnose: vannkopper ikke mindre enn tre ganger på eldstemann.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:31   #138
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har fått diagnose: vannkopper ikke mindre enn tre ganger på eldstemann.

Vi har også tatt med prikkete barn til legen, og fikk til svar: "det kan være vannkopper, det kan være noe annet"...

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:52   #139
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke annet enn å lure på:

1) Hva slags jobb har mange av dere?
2) Hva slags barn har mange av dere?

Sønnen min har en prikk her og der minst en gang i uka. En gang for noen år siden viste det seg å være vannkopper. Alle de andre gangene har det vært et stikk, en liten kvise, eller annet. Om jeg skulle vært hjemme hver gang, tror jeg verken elevene mine, foreldrene på trinnet eller ledelsen ved skolen hadde vært spesielt imponert.

Gammel 09-03-09, 22:05   #140
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg kan ikke annet enn å lure på:

1) Hva slags jobb har mange av dere?
2) Hva slags barn har mange av dere?

Sønnen min har en prikk her og der minst en gang i uka. En gang for noen år siden viste det seg å være vannkopper. Alle de andre gangene har det vært et stikk, en liten kvise, eller annet. Om jeg skulle vært hjemme hver gang, tror jeg verken elevene mine, foreldrene på trinnet eller ledelsen ved skolen hadde vært spesielt imponert.

Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har også vært hos lege med en prikk her og en prikk der. Og oftest kan ikke legen si hva det er. Ikke setter de himmel og jord i bevegelse for å finne det ut heller.

Det kan være eksem, varmeutslett, insektsbitt - og selvsagt barnesykdommer. Jeg har aldri hatt en jobb hvor det ikke var nøye om jeg kom på jobb, og hvor jeg kunne komme når jeg ville. Jeg har derimot hatt jobb hvor det forventes at man møter opp når dagen begynner. At man har syke barn respekteres selvsagt, men jeg har 10 dager i året til dette formålet. Jeg velger da å ikke prioritere å være hjemme ved insektsbitt og kviser, men spare dagene til jeg MÅ være hjemme.

Samme med oppkast - ungen kaster opp en gang, rett etter å ha spist, hostet eller hva det måtte være. Skal jeg da sette ungen i 2 dagers karantene for sikkerhets skyld, og av hensyn til andre, så blir det umulig med både barnehage og skolegang. For ikke å snakke om jobb. I såfall er vi på full fart tilbake til et samfunn med hjemmeværende husmødre.

Det går ikke an å holde ungen hjem i tilfelle de blir syke, rett og slett.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.