|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Neida, de har et eget punkt som heter "Diaré med eller uten brekninger" med 2 døgn karantene.
|
|
|
#82 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJamen, da må de jo ha hatt diare? Det er vel ofte man har oppkast uten diare, er det ikke?
|
|
|
#83 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Uff, nå har jeg elendig samvittighet. Jenta vår har hatt løs mage/diare kanskje 3-4 ganger tilsammen siden fredag. Jeg trodde ikke det var omgangssyken, da hun ikke har kastet opp og har vært i full fart hele helgen. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Etylbarbital
Vi har hatt oppkast som har vært av typen smittsomt uten diaré. Det har vært ingen tvil om at det har vært smittsomt.
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMen det kommer ikke frem av retningslinjene at man da skal vente 48 timer, gjør det?
|
|
|
#86 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenFaen, jeg eier ikke baller.
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Du får gå på kurs hos Missa, Elise. |
|
|
|
#88 |
|
Passiv
|
Nei. Da må man, som du sier, kunne navnet på virusene. Retningslinjene kunne med fordel vært enda mer lettforståelige. De er jo ikke skrevet kun for helsepersonell. |
|
|
|
#89 |
|
Ustabil
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg syns - som alltid når dette temaet kommer opp - at det blir veldig forenklet. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Kidding, right?
|
Du sier mye riktig, altså. Selvsagt er det i bunn og grunn skjønn som avgjør.
|
|
|
|
#91 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenBina: du sier mye riktig som Miss Norway sier. Jeg ugleser ikke foreldre som sender forkjølete/hostete barn i bhg. Så lenge barnet trives og har det greit den dagen. Men nå barnet tydelig ikke er bra, mistrives og er utilpass så har barnet det bedre hjemme.
|
|
|
|
#92 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Vi har sluttet å "bry oss" om temperatur under 38-38,5, da vår lille A har dette stadig vekk. Vi ser utelukkende på allmentilstand eller høyere temp. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Ustabil
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSom sagt så har jeg alltid spilt med åpne kort. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Ustabil
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMå legge til noe, jeg har i enkelte tilfeller hatt ungen til lege på grunn av ettellerannt. Spurt legen, mener du at vi bør holde ungen hjemme fra barnehagen? Og legen konkluderer nei, allmenntilstanden er god, ungen kan gå i barnehagen. (Eks. øyekatarr, utslett, forkjølelse, ørebetennelse, osv). Så kommer man i barnehagen, spiller med åpne kort og blir presentert for en "liste" som forteller at de ikke tar i mot unger med dittenogdatten. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg er enig i mye av det du sier, bina.
|
|
|
#96 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenNår barnet er ordentlig sykt holder vi det hjemme - helt klart. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJa, eldste kom hjem etter en time i barnehagen, der hun visst hadde spydd en frimerkestor klatt i bossbøtta. Heldigvis har hun ikke vist antydning til sykdom overhodet, så det må være noe hun har spist.
|
|
|
#98 |
|
Ustabil
|
Og mitt poeng er at de fleste foreldre er svært godt opplyste, og tar beslutninger basert på både kunnskap og egne vurderinger der og da. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Som å lese om Lillebror. Jeg har sagt i bhg at han ligger høyt i temperatur. Så dersom de måler han trenger de ikke ringe meg med mindre han har 38,4 eller mer.
|
|
|
|
#100 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenAng. oppkast: Mellomjenta her kan finne på å kaste opp dersom hun kommer for nær lukten av lillebrors potteleveranse - hun er virkelig fin på det! - så det er definitivt ikke et kriterie, sånn i seg selv, for å være hjemme.
|
![]() |
|
|