|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Hvorfor ikke?
|
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenNå har vi vært heldige *bankibordet* og snuppa har ikke hatt noe omgangsyke el. i de to årene hun har gått i barnehagen.
|
|
|
|
#123 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#124 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet er heller ikke alle leger som kjenner til barnehagehverdagen. Noen gjør det, mens andre gjør det ikke. Derfor er det ganske ulikt hva foreldrene får av råd om de går til legen.
|
|
|
#125 |
|
Introvert optimist
|
Nå tror jeg virkelig du tror for godt om folk flest. Jeg synes heller det er slik at folk flest i grunnen ikke har filla greie på noen ting. De oppsøker ikke informasjon og de tar de fleste avgjørelser basert på følelser og ikke fakta.
|
|
|
#126 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg sier amen til hele Gunniss sitt innlegg. Hvor moro er det kanskje å levere barnet sitt i barnehagen den dagen det bare er to fast ansatte på jobb og resten er vikarer? Det er hverdagen i det ene bygget hos oss, da hele gjengen der nede ligger rett ut med omgangssyke. Flere borte nå, og styrer ser seg nødt til å stenge barnehagen, da det ikke er forsvarlig drift lenger. For nei - det står ikke vikarer i kø, og hadde det stått vikarer i kø, så hadde de like fullt ikke kjent barna våre og rutinene våre. Det hadde blitt rein oppbevaring og fint lite pedagogikk, noe hverken foreldre eller (faktisk) barnehageansatte ønsker.
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenNår du, bina, som virker ganske opplyst, ikke vet at vanlig omgangssyke stort sett skyldes noro- eller rotavirus, så beviser det vel at mer informasjon ut til foreldrene er fornuftig og nødvendig. Jeg tror for eksempel at mange har en illusjon om at når familien hatt en runde med omgangssyke, så er de "ferdig" for denne gang. Men man opparbeider seg ingen immunitet mot noroviruset, og kan godt bli smittet igjen umiddelbart etter at man har blitt frisk. Smittesirkelen må brytes, og det skjer bare ved at folk holder ungene sine hjemme lenge nok til at de ikke er smittebærere når de kommer tilbake. |
|
|
|
#128 |
|
--
|
Jeg har sendt den til barnehagen. De takket for info, men har ikke sendt den videre. Det er noen uker siden, så enten er det glemt, eller så liker de ikke tanken på at de ikke kan ringe så fort noen får noe gult på øyet. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenEt stikkord som er brukt ofte i denne tråden er "sunn fornuft". Et annet er "hensyn". Hvis alle bruker sunn fornuft og viser hensyn blir det bra. Jeg synes det er hensynsløst å levere et barn som har kastet opp om natta i bhg morgenen etter; hensynsløst både overfor barnet og de andre som er i bhg. Det kan for noen barn få alvorlige konsekvenser om de får omgangssyken- f.eks barn med diabetes.
|
|
|
|
#130 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenEn ting er også ansvaret føler jeg. En ting er skolebarn som er litt større, som kan sitte for seg selv, sette ord på hvordan det har det etc. Noe annet er barn på 2 år, som trenger et fang, omsorg og trygghet. Vi strekker oss langt for å få det til, iallefall der jeg jobber.
|
|
|
#131 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenbina, dessuten motbeviser du jo at folk er så godt opplyste, når du selv sier at du syns det ikke bør være nødvendig å holde ungene hjemme 2 symptomfrie døgn.
|
|
|
#132 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSendte mail til barnehagen i går, og avsluttet med at "jeg mener ikke å være sur eller kjip her, altså... Det er bare så kjedelig å tørke spy.
|
|
|
#133 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#134 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
|
|
|
#135 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Så flott.
|
|
|
#136 |
|
Absolut ateist
|
Å nei, nå blir du sikkert også stemplet som at du snakker om deg selv.
|
|
|
#137 |
|
Absolute Beginner
|
Vi har fått diagnose: vannkopper ikke mindre enn tre ganger på eldstemann. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Sviiisj!!
|
Vi har også tatt med prikkete barn til legen, og fikk til svar: "det kan være vannkopper, det kan være noe annet"...
|
|
|
#139 |
|
Er frisk!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg kan ikke annet enn å lure på:
|
|
|
|
#140 |
|
Ustabil
|
Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har også vært hos lege med en prikk her og en prikk der. Og oftest kan ikke legen si hva det er. Ikke setter de himmel og jord i bevegelse for å finne det ut heller. |
|
|
|
![]() |
|
|