|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ringdal om Erna Solberg
Ja, det tror jeg mange tenker. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Jeg har også tenkt dette. |
|
|
|
#103 |
|
Leser
|
Men er det mer tragisk at hun slanker seg enn at Siv Jensen trener på stemmebruk?
|
|
|
#105 |
|
Leser
|
Fordi man ikke kan ha komplekser for stemmen sin? Fordi at stemmen ikke er en like personlig del av en selv som vekta? Fordi at folk med skingrestemme ikke assoisieres med kjerringer?
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergFordi det er ikke belagt med skam, personlig forfall, dårlig viljestyrke og sviktende moral å ha stygg stemme. Og fordi det er en ganske annen innsatsnivå som kreves. Og fordi hun nok vil tas på alvor uansett. I den grad det er mulig. |
|
|
|
#107 |
|
Leser
|
Men en skingrende stemme er assossiert med det å være "hysterisk kjærring" er ikke det også belastende? Jeg synes man må man være prinsippielt imot at folk blir bedømt etter ytre trekk, ikke at "det er OK at man ler av folk med stor nese, mens hvis man sier noe om overvektige er det mobbing".
|
|
|
#108 |
|
Passiv
|
Eh - jeg må visst spole tilbake et par hakk her. Jeg gikk ut fra at Siv Jensen har tatt noe coaching i stemmebruk under presentasjoner feks? Jeg vet at hun har holdt kurs i dette for stortingsgruppa si tidligere blant annet. Er det noe slikt vi snakker om? |
|
|
|
#109 |
|
Leser
|
Jeg poengterer bare at det er ting som blir assossiert med stemmer også. Og jeg kan ikke skjønne at det er bedre å bli bedømt ut fra andre, ytre ting enn overvekt. Er det greit å poengtere at folk er sykelig tynne siden dette ofte blir assossiert med å ha en streng kontroll med seg selv?
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Du ser absolutt ingen nyanseforskjell mellom at noen synes en politiker har en skarp stemme og at noen mener en politiker er umoralsk osv og uegnet i jobben basert på utseende? |
|
|
|
#111 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg har tenkt mykje av det samme som deg etter å ha lest denne tråden. For øvrig har eg ikkje lagt merke til at ho har gått ned eg.
|
|
|
|
#112 |
|
Glamorøs
|
Det var ikke slik jeg forsto Him. Men at det er like ille å bli oppfattet som en hysterisk kjerring på grunn av stemmen, og dermed uegnet, som å bli oppfattet som uegnet på grunn av overvekt (oppfattes som lite kontroll).
|
|
|
#113 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergMen overvekt ser man HELE tiden. På bilder og alt. Stemmebruken hører man tross alt kun når man åpner kjeften.
|
|
|
#114 |
|
Passiv
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergDet er helt andre holdninger til hele mennesket om det er overvekt som er problemet enn om det er briller/stemme/andre ting mener jeg. |
|
|
|
#115 |
|
By the Sea
|
Ja, utvilsomt.
|
|
|
#116 |
|
Leser
|
Det var det jeg mente.
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Sv: Ringdal om Erna SolbergMen man blir gjerne ikke oppfattet som uegnet på grunn av en stemme var mitt poeng. Og Siv Jensen har faktisk ikke hatt dette problemet såvidt meg bekjent. Det er derimot et poeng at man oppfattes som dum, umoralsk og lite egnet ved overvekt. |
|
|
|
#118 |
|
Passiv
|
Den holdningen burde vi virkelig komme til livs altså. Jeg vet den er der, jeg vet verden vil bedras men jeg nekter å være en del av sånt altså. |
|
|
|
#119 |
|
maler
|
Det kommer an på hvor ofte man observeres med munnen lukket.
|
![]() |
|
|