Sv: Ringdal om Erna Solberg
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg har sittet og følt litt på hva jeg har reagert litt på i denne tråden (sånn utenom Ringdals uttalelser) og jeg tror at jeg har klart å sette ord på det. Det blir dratt frem som utelukkende positivt for imaget og for Erna Solberg selv at hun har slanket seg og blitt mer fiksere. Positivt for imaget, ja, men hva vet vi om det er positivt for Erna Solberg selv? Så lenge hun ikke uttaler seg om det, så kan hun ha det helt jævlig, for alt vi vet. Kanskje slanke- og pyntepresset er helt pyton og at hun hater hvert sekund av det? Kanskje hun føler at det stjeler all hennes tid og energi og at det faktisk går ut over den politiske arbeidet? Hva vet vi? Jeg håper selvsagt at Erna trives med sitt nye jeg, det har hun fortjent, men jeg synes ikke vi skal sitte her og si "good for her" når vi ikke kjenner henne og hun selv ikke har uttalt seg.
Jeg har også tenkt dette.
Hun har gått ned masse nå rett før valget. Om det er fordi hun har funnet ut at hun vil det og trives og har det fint - flott.
Men om det er det at hun vet at vekten var et problem og dermed plager livet av seg for å oppnå et mer idealnært utseende for å få lov til å kjempe for sakene sine og overbevisningene sine så er det ultratragisk.
|