|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …
Jeg oppfattet det i grunnen bare som at bloggeren bevisst synker ned på Ernas nivå, og gjør et poeng av hennes manglende respekt og saklighet.
|
|
|
#82 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg synes ikke det er greit å kalle noen for ku (bortsett fra kua), og jeg synes heller ikke at Erna er en dust. Jeg er ikke enig i politikken til H og synes ikke at hun oppfører seg spesielt sjarmerende i mange settinger. Det virker ikke som hun takler press eller ubehagelige spørsmål spesielt bra. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg syns ikke at det er greit å kalle Erna ei ku, og jeg tror heller ikke at bloggskriveren bevisst bruker begrepet ironisk for å understreke et poeng. Det er merkelig å kreve framsnakking av noen man kaller ei ku. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Thomas Nordahl har vel sagt noe om dette. At så lenge læreren kan nok - så er det lite å hente på å videreutdanne læreren faglig, elevene kommer ikke til å lære mer av det. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
kissable
Jeg er enig med med Skremmeren, altså. Men i denne konteksten må jeg innrømme at det ikke var ku-uttalelsen som fikk meg til å se rødt.
|
|
|
#86 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg synes faktisk ku er verre i denne sammenheng, fordi jeg mener det spiller på å være dum, stor og kvinne.
|
|
|
#87 |
|
Erfaren nok
|
Min mor, som jobber med å lage mat på flyplass, får jevnlig overhaling/kjeft fra passasjerer som tydeligvis mener at det er kokkenes feil at flyene er forsinket.
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, jeg synes overhodet ikke det er greit. Jeg synes i grunnen ikke hun er en dust heller, jeg er bare veldig uenig med henne i det meste, men det blir noe annet. Jeg skjønner godt frustrasjonen som førte til innlegget, men bruken av "ku" synes jeg var unødvendig og ikke bidrar til saklig diskusjon. Resten av innlegget synes jeg var ok, men jeg tenker en ødelegger litt for seg selv når en trekker inn sånne karakteristikker.
|
|
|
|
#89 |
|
Hertuginne
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Det er lov å være uenig i politikken og det er lov å være uenig i måten budskapet blir presentert på. Men navnekalling hører ikke hjemme i offentlig debatt, enkelt og greit. Jeg kjenner på den samme harmen som CD.
|
|
|
#90 |
|
ctrl+z
|
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg ville nok aldri kalt noen for ku eller krapyl i en debatt hvor jeg mente noe, rett og slett fordi det skaper støy. Jeg kunne kanskje sagt det på en tøysete måte, men da selvsagt ikke ment nedsettende.
|
|
|
#91 |
|
<*(((<
|
Nei, men så er det vel kvaliteten på undervisningen man mener man skal forbedre når man snakker om (enda) bedre lærere?
|
|
|
#92 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, jeg vet jo det. Men det er vel der lærerne og Erna er uenige, da. At dette er et kvantitetsproblem og ikke et kvalitetsproblem. (Og når jeg tenker meg om har jo forholdet mellom kvantitet og derav følgende kvalitet vært oppe i diskusjonene om AHUS og feilbehandlinger, hvor både kompetanse hos relativt unge leger, men mest mengden pasienter pr lege/sykepleier, har vært tema).
|
|
|
#93 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Hvis vi bare hadde hatt allmennleger, ville nok "bedre leger" vært et valgkamptema. Feilen i lærerdebatten er i mine øyne at man blander begrepene "bedre" med "mer spesialiserte", som jeg da tror ville vært en mer fruktbar løsning. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg assosierte det heller ikke med kroppen. Jeg kunne like gjerne kalt Siv for ei ku som Erna. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja...? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
kissable
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Han her går ihvertfall langt over streken.
|
|
|
#97 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes ikke "jeg ønsker at en gruppe skal bli bedre i jobben sin" og "du, helt spesifikt du, er en ku" er på samme (u)saklighetsnivå. Jeg synes faktisk det krever en hel del skills i skylappbruk å se på det på den måten.
|
|
|
#98 |
|
Fortynnet
|
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Husfruen kaller Erna en ku …Jeg ble intervjuet da jeg fikk den jobben jeg har nå, ja. Og de sjekket referanser. |
|
|
|
![]() |
|
|