Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 10:22   #161
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ingen kommer til å kunne overbevise meg verken den ene eller den andre veien. Jeg er tilbøyelig til å svare at "slikt er det ikke meningen at vi skal vite noe for sikkert om". Jeg synes det er arrogant å avvise det 100 %, samtidig som det er utrolig naivt å la seg blende av det man ser/hører og være fullstendig overbevist.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Tror ikke på noe overnaturlig tull.

Jeg er enig med dem som sier at dette er en arrogant uttalelse.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Må presisere:

Jeg tror ikke på tull. Og siden "det overnaturlige" er tull, så tror jeg ikke på det heller.

Her konstaterer Olympia at det er tull. Da er det selvsagt det.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den som påstår at det er tøv bør i så fall være veldig trygg på at en selv har oversikt over alt mellom himmel og jord og i tillegg være arrogant nok til å si at alle som har sett slikt lyver eller hallusinerer.

Nettopp!

Olympia. Vi tror på ganske mye som vi ikke ser med egne øyne. Ikke alt kan bevises, selv om det er aldri så vitenskapelig. Når mange mennesker sier at de har sett noe synes jeg det er arrogant å kalle det for tøv bare fordi man ikke har sett det selv. Hadde det hjulpet veldig om et måleinstrument hadde fanget opp signaler av en hjelper? Kriterier for bevis er veldig vanskelig å sette opp. Hvis man er gjennomført materialist vil man også få bevisproblemer om man presses langt nok.

Jeg har aldri sett en hjelper. Jeg har heller ikke sett en yeti, men jeg synes det er arrogant å kalle det tøv. Det er ganske mange som har sett det.

Jeg har ikke sett spøkelser og jeg tror ikke at det finnes. Å avvise dem som har sett dem med å stemple det som tøv synes jeg er å ikke ta på alvor at de faktisk har sett noe.

Bevisbyrden ligger på den som påstår at noe finnes, men betyr det at vi andre kan stemple noe som tøv?
Semmelweiss ble stemplet som tullete fordi han påstod at det fantes noe ikke andre kunne se og som skadet barselkvinner. Han påstod at noe som den gang var usynlig eksisterte.

Jeg tror ikke vi er kommet til kunnskap om alt i universet. Finnes det dimensjoner i tilværelsen vi ikke vet om?

Eller er vi helt ferdige med tilegnelse av kunnskap, på topp av alt som kan bevises og derfor kan stemple alle som undres og som tror på annet som tøvete?

Kjempebra skrevet!

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

I mitt hode er det tull og noe som ikke finnes, men at andre folk tror det svinser rundt ånder og hjelpere rundt seg er selvsagt helt greit.

( Skal dog innrømme at jeg himler med øynene om noen av mine venner begynner å snakke om slikt "tull")

Litt bedre formulert, men likefullt nedlatende og lite høflig.

Hvis noen i fullt alvor sier at de er bortført av de utenomjordiske lar jeg dem i alle fall fortelle om sin opplevelse uten å stemple dem som tullete. Jeg forbeholder meg retten til å tvile, men å avvise andres opplevelse som tull og tøv synes jeg ikke blir rett.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja. Jeg syns generelt du formulerer deg ganske dårlig. Hvis poenget ditt er at vi skal forstå hva du mener uten å forklare opptil flere ganger. Det må jeg si.

Like lite hyggelig sagt. Nedlatende og uhøflig, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er faktisk blitt spådd en gang, av ei venninne av min tante. Hun kom med intime detaljer som ingen andre enn jeg og evt. min mann vet om, ikke min tante heller. Så hun kan umulig ha fått denne informasjonen av noen andre enn meg og min mann, og min mann har hun aldri møtt og jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har fortalt henne det, hadde jo ikke engang møtt henne selv før "seansen". Jeg skulle også få barn i 2003, noe jeg lo litt av for jeg trodde det kom til å gå mye lenger tid før jeg ble mamma. Men i 2003 kom mitt første barn (jeg ble spådd i 1998). Litt morsomt.

Healing har jeg også vært borti, både jeg og min mor. Det er såpass sterke opplevelser at jeg VET at det er noe i det. Det er mye humbug der ute, men jeg vet at det finnes seriøse utøvere også. Har jo tross alt opplevd det selv.

Ja, vi er flere tullinger her.
Jeg kan heale visse personer også, jeg. Ikke alle, men noen. Jeg må være klin sprø!

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Tja? Jeg tror på indre kraft da - på den måten at noe inne i deg selv kan gi masse styrke i ulike situasjoner.

Nå håper jeg egentlig at jeg har noen hjelpere, og hvis de er der at de kan hjelpe meg alt de kan så jeg snart kan få meg en jobb

Kanskje det er meningen at du ikke skal ha en jobb akkurat nå? At det er best for deg på en eller annen måte?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tror at det er noe ordentlig vås.

Det var en helt grei måte å si det på.
Men hvorfor går det ikke bare an å si at man ikke tror uten å insinuere at de som tror faktisk tror på vås?
Sier du til muslimer eller andre troende at du ikke tror på det våset de bygger opp hele sitt liv rundt også?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Min såkalte hjelper må være veldig, veldig slapp og giddaslaus.

Det er nok bare du som klarer deg veldig godt selv.

Ja, jeg tror, har hatt mange opplevelser, driver litt med healing innen familie og vennekrets.
Jeg skal ikke gå langt inn i dette, men synes det er respektløst å avfeie andres tro. Uansett hva den måtte være.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 10:36   #162
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så arrogant at jeg ikke tror på Margit Sandemoe og de gode hjelperne hennes.

det er jo en besnærende tanke at det skulle være noen som passer på en, akkurat som det er en besnærende tanke med yetier, alver, bermudatriangel, besøk fra rommet, spøkelser og hva_har_du. men det er bare besnærende tanker, tror jeg.

Man må nok fortsatt ha ansvar for seg selv og andre, og ikke overlate til fantasihjelpere å ordne opp.

Gammel 01-07-07, 10:38   #163
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er så arrogant at jeg ikke tror på Margit Sandemoe og de gode hjelperne hennes.

det er jo en besnærende tanke at det skulle være noen som passer på en, akkurat som det er en besnærende tanke med yetier, alver, bermudatriangel, besøk fra rommet, spøkelser og hva_har_du. men det er bare besnærende tanker, tror jeg.

Man må nok fortsatt ha ansvar for seg selv og andre, og ikke overlate til fantasihjelpere å ordne opp.

Snakk om å sette andre under seg selv.
Tror du seriøst at vi som tror på sånt ikke tar ansvar for eget liv?
Du er av og til ikke sann!

Gammel 01-07-07, 10:42   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Snakk om å sette andre under seg selv.
Tror du seriøst at vi som tror på sånt ikke tar ansvar for eget liv?
Du er av og til ikke sann!

Jeg setter ikke andre under meg selv. Jeg synes bare det er for fantastisk til å være sant. Og det er jo bare TRO, ikke sant, ingenting som kan bevises, ingenting man kan VITE. Og da er jeg ikke med på det. Overtro er og blir overtro.

Gammel 01-07-07, 10:47   #165
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

en deist (en som tror på en gudommelig skapelse, men ikke på en gudommelig inngripen).

Ah, er det det det heter. Takker!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 11:01   #166
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg tror på og ikke, men aldri i livet om jeg hadde trodd at mine ev. hjelpere ville "ordne opp" for meg. Jeg går til massasje hos en dame som også driver med healing og hun har sagt at jeg har en hjelper. En eldre mann i orange oljehyre (!). Jeg synes det er en søt tanke at noen mener jeg har en hjelper, men hva så liksom? Hva i all verden skulle han kunne ordne opp i?

Det som provoserer meg (og nå refererer jeg ikke til innlegget ditt, Mim) er de som sier at "man er religiøs fordi det er så enkelt, at man er kristen fordi man trenger trøst", osv. Jeg tror VIRKELIG ikke at det er lettvint å tro på Gud. Tror man på Gud, må man ta hensyn til enda et aspekt når man tar sine valg her i livet. For meg er gudstro ingen trøst, noen ganger legger det heller sten til byrden. Det må da være mye enklere å IKKE ha en tro?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 12:48   #167
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det må da være mye enklere å IKKE ha en tro?

Akkurat det tror jeg kommer helt an hvordan man tror, eller ikke tror. Begge deler kan være like vanskelige/lettvinte.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 12:55   #168
Line*
Expired

Standard

Jeg setter ikke andre under meg selv. Jeg synes bare det er for fantastisk til å være sant. Og det er jo bare TRO, ikke sant, ingenting som kan bevises, ingenting man kan VITE. Og da er jeg ikke med på det. Overtro er og blir overtro.

Hva er forskjellen på tro (religiøst) og overtro?

Gammel 01-07-07, 13:14   #169
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg personlig er det ingen forskjell.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 15:44   #170
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg tenker at tro (eller for min del ikke-tro) er noe man har kommet frem til gjennom tankerbeid, erkjennelse og filosofisk fundering. Hvem er jeg? Hvor kommer jeg fra? Hvordan skal man forholde seg til andre? osv.

Mens overtro er lettvintversjonene, de underholdningspregede "det hadde jo vært spennende om det var slik", ukebladreportasje-healere og spøkelsesjakt på TVNorge. Overtro er alt man kan tjene penger på å lure andre med. Overtro er alt som ikke kan bevises, som ikke alltid virker og som ikke kan bevises om man fikk mange millioner for det. Overtro er å tro på Nessie og andre sjøormer, overtro er å tro at å kjøpe en englelink eller bli healet av en husmor fra Rjukan eller en motorsykkelreparatør fra Toten som har gode varme hender og sier det selvsagte. "Du er stiv i skuldrene. Du er nok stresset. Jeg kjenner mye negativ energi her. Du må ta bedre vare på deg selv." Deilig å bli sett, deilig å få beskjed om at man skal ta vare på seg selv.

Gammel 01-07-07, 16:53   #171
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

bli healet av en husmor fra Rjukan eller en motorsykkelreparatør fra Toten som har gode varme hender og sier det selvsagte. "Du er stiv i skuldrene. Du er nok stresset. Jeg kjenner mye negativ energi her. Du må ta bedre vare på deg selv.

Ja ut i fra dette betyr det jo så klart mangel på opplysning om hvordan ting egentlig er.

Det finnes mye humbug der ute så klart.

Men å tro at alle er like humbug og at man ikke kan tenke seg at det finnes en ørrelite grann sjans for at det mange andre opplever og gjør er ikke tull, mener jeg tyder på fornektelse og kanskje man er redd for å begynne å tro selv, og da hva vil andre i omgangkretsen tro/tenke om den det gjelder..

Vi har da kommet langt i fra folk trodde at jorden var flatt. Ting tar tid så kanskje om hundre år så kan man se på dette med åpenere sinn og kan "bevise" at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og ta på!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 16:55   #172
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror.
Jeg har en hjelper. En mann. Vedkommende er stor og kraftig.
Jeg har sett han to ganger.
Jeg kan føle det når han er rundt meg.
Jeg ser han ikke i hverdagen, men jeg kan kjenne han.
Han gir meg ofte forvarsel dersom noe skal skje.
Øynene er milde, og han har et godt vesen.

Han er ikke en tidligere slektning.

(nei, jeg er ikke gal )

Gammel 01-07-07, 17:14   #173
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt usikker på hva jeg tror angående dette temaet her. Jeg tror i alle fall at enkelte mennesker her på jorden er engeler/hjelpere. Slike mennesker som man av og til møter og som gjør noe for deg eller sier akkurat de forløsende ordende som hjelper deg videre i situasjoner som for deg kunne sett helt svarte og uløselige ut. Mennesker som gjør uslettelig inntrykk og gir deg et større perspektiv på ting.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 18:41   #174
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

osv. Jeg tror VIRKELIG ikke at det er lettvint å tro på Gud. Tror man på Gud, må man ta hensyn til enda et aspekt når man tar sine valg her i livet. For meg er gudstro ingen trøst, noen ganger legger det heller sten til byrden. Det må da være mye enklere å IKKE ha en tro?

Her er jeg helt på linje med deg, Divine.

Jeg tror de som mener at man er kristen/religiøs/har et åndelig syn på livet fordi man trenger trøst, har gammeldags kristendom i tankene.

Mange mennesker har nå en helt annen form for åndelighet, som er 100% ansvarliggjørende.

Jeg leste et sitat av Sturla Berg Johannesen i Dagbladet i går som traff blink:

"Religion er for mennesker som er redde for å havne i helvete. Åndelighet er for de som har vært der."

For meg var dette "spot on".
Min egen åndelighet vokste fram i kjølvannet av en gedigen livskrise. Ikke som en trøst , men som en naturlig følge av et dypdykk i min egen sjel. Det var ikke et bevisst valg - det vokste fram som en del av en naturlig prosess.
Det var alt annet enn lettvint. Det var skummelt, krevende - og enormt utviklende.

Mitt liv leves langt fullere som en konsekvens av dette.
Og slengbemerkninger som plasserer Margit Sandemo,alver og Yetier i samme sekk som en dyp tro på det guddommelige, trekker jeg bare på skuldrene (og litt på smilebåndet) av.

Gammel 01-07-07, 22:02   #175
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg har IKKE plassert humbug og dyp religiøs overbevisning i samme bås, altså.

Det er et par ting jeg alltid har lurt på. Som at dersom UFO'er og annen utenomjordisk eksistens skulle begynne å komunisere med oss, hvorfor velger de lite troverdige tullebukker som Gry Jannike Jarlum og andre komplette freaks? Har de ikke gangsyn? Og hvorfor er det ingen mn kan ta 100 % på alvor som driver med eller tror på healing eller aurarensing eller spøkelsesfordriving?

Jeg undres bare. Dersom det virkelig har noe for seg og er sant, hvorfor er det da omvendt proposjonalt å tro på dette og ha feks lengre høyere utdanning? Hvorfor er det nesten utelukkende damer som tror på dette og hvorfor koster det penger? Hvorfor er gjerne interesse for det "åndelige" sammenfallende med interesse for kiosklitteratur?

Gammel 01-07-07, 22:04   #176
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke i det hele tatt!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:05   #177
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Healing og dyp religiøs overbevisning er jo ikke akkurat noen dyp konflikt mellom. Det er mange som er religiøse som tror på helberedelse ved bønn, mirakler etc. Mange som healer mener jo også at de har fått kreftene sine fra Gud.

Gammel 01-07-07, 22:15   #178
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Healing og dyp religiøs overbevisning er jo ikke akkurat noen dyp konflikt mellom. Det er mange som er religiøse som tror på helberedelse ved bønn, mirakler etc. Mange som healer mener jo også at de har fått kreftene sine fra Gud.

Joda, sant nok. Men jeg tror nå de aller fleste som helaer får krefter og inspirasjon fra lommeboka, jeg da.

Gammel 01-07-07, 22:16   #179
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

"Trekker pusten"

Ja det tror jeg absolutt på.
Jeg tror på det som føles naturlig å tro på for meg, jeg bryr meg ikke om hva andre hverken mener eller syns om meg.
Min tro er som følger: Jeg tror på en universiell kraft og energi som er i alt, denne energien er rundt oss hele tiden, den kan brukes til alt hva du måtte ønske.
Men DU må selv hente den til deg, du må selv åpne deg opp for den og lære og bruke den, på samme måte som du selv må spørre dine veiledere(hjelpere) om råd, støtte og lærdom.
Om man ikke har lest bibelen vet man vel heller ikke hva som står der? da vet man vel ikke hva man tror på? det samme tror jeg gjelder dette, man må lære for å tro.

Jeg tror også at det finnes mange forskjellige vibrasjonsnivåer, vi er i et av dem, ånder, hjelpere, guider er i andre lag, alle har evnen til å finne vibrasjonsnivåene, det kreves bare trening og læring.
Jeg tror også at vi mennesker er på jorden for å lære, og at vi selv har bestemt hva vi skal lære for å utvikle sjelen vår, selv om jeg selv har mye å lære om akkurat dette emne.

En annen ting jeg tror mye på er "tankens kraft", at du selv har tiltrekt deg det du har/ikke har i livet ditt, og at man ved positiv tenkning kan oppnå nærmest alt man måtte ønske seg.

Jeg er en veldig jordnær person, men begge bena godt plantet på jorden, men dette er det som for meg føles naturlig og riktig, på samme måte som enhver sin religion er rett for den enkelte troende.

Gammel 01-07-07, 22:19   #180
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Joda, sant nok. Men jeg tror nå de aller fleste som helaer får krefter og inspirasjon fra lommeboka, jeg da.

Jeg har alltid hatt et stort ønske om å hjelpe andre, særlig mennesker jeg er glad i, som har smerter, er deprimert, eller triste.
Det er noe som alltid har vært i meg, men det er først nå i det siste jeg faktisk har fått bevis for at jeg innehar healing evner.
Jeg healet ikke skulderen til min bestefar fordi jeg ville ha penger av han, men fordi jeg er glad i han, og han ble faktisk helt frisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.