|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#122 |
|
Live and let live
|
Sv: - Demp ammepresset
Altså, jeg er enig i alt dette med at vi lever i et samfunn og lar oss påvirke. Men det er da milevidt fra å la seg påvirke og la seg / føle seg presset.
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, nei, nei - hvis det er den typen press du snakker om, så har da heller ikke jeg opplevd press! |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Introvert optimist
|
Det har du helt rett i. Det burde være mye lettere å få frem denne informasjonen når det er behov for det. Noe av grunnen til at det er så vanskelig å få saklig og god hjelp er norsk lovgivning. Helsesøstrene får i prinsippet ikke lov til å fortelle om MME som en mulighet.
|
|
|
#126 |
|
By the Sea
|
Dette er jeg helt enig i.
|
|
|
#127 |
|
By the Sea
|
Sv: - Demp ammepressetEn annen ting mens jeg er i gang...
|
|
|
#128 |
|
har tatt seg sammen
|
Det gjelder jo for mange da, men jeg er enig i at mange av helsevesenets fotsoldater kan holde litt for lenge på de samme leksene - uten å ta hensyn til det mennesket som faktisk sitter foran dem. Er fortsatt lei for at jeg fikk en laang tale om sunt kosthold fra jordmor på grunn av litt utskeielser en dag (og sukker i urinen). Din helsesøster burde helt klart sett hvor motivert du var, og fortsatt å gi råd i tråd med hva du ønsket.
|
|
|
#129 |
|
Kidding, right?
|
Sist redigert av Miss Norway : 12-07-07 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
Sv: - Demp ammepressetJeg slet hardt med ammingen, (2 hastesnittbarn), men opplevde mer å bli rådet til å gi flaske for ikke å slite meg ut, enn å amme. For ikke å snakke om når helsesøsteren virkelig ble fortvilet over at jeg nattammet SELV etter at de fikk tenner. Da måtte jeg i så fall pusse tennene etter hver amming, eller slutte å amme. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#132 |
|
Joda, men tenk deg: |
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
Nå er ikke "min" type fødsel nevnt med et ord i noen bøker jeg har lest, men hva så? Jeg vet at kvinner er skapt for å føde, og jeg vet at det nok er det ultimate for mange å føde uten smertelindring, så da er det helt naturlig at det er fokusert på dette i de bøkene som er generelle om graviditet, fødsel og barsel. At det tilfeldigvis ikke funker for meg får så være, så er jeg heller glad for at det er et mindretall som opplever det, og at legene om ikke annet var oppdatert på det. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror at hvis alle førstegangsgravide leste "Mamma for første gang" før fødselen, ville ikke informasjonen på barsel virket så oppstykket og dum heller. Det er noe med å være forberedt på at det kan oppstå en del problemer, og vite om dem før du står midt oppi selv.
|
|
|
#135 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Når jeg tenker meg om så har du helt sikkert rett i at dette gjelder mer enn amming! Det er mest snakk om "normalsituasjonene" (naturlig nok). Vi lulles liksom inn i en verden der alt skal gå problemfritt og etter læreboka. Det er jo ikke alltid slik da. Noen av oss skal være med å fylle opp de små tallene i statistikken også... |
|
|
|
|
|
#137 |
|
By the Sea
|
For min del er det ikke noe enten eller når det gjelder Nylander.
|
|
|
#138 |
|
Epikur
|
Sv: - Demp ammepressetbtw; er det lov å skryte litt av den konstruktive måten sårbare tema som dette debatteres på her på FP? Jeg synes det er forbilledlig! På NM ville vel en tråd som dette gått bananas, blitt stengt og mange aldri vært på talefot mer.
|
|
|
#139 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nåvel, jeg tror dette kommer mye an på hva slags jordmor og hva slags helsesøster man dumper borti. Jeg vil fortelle om "ammepresset" min venninne ble utsatt for på barselavdelinga på St. Olavs i Trondheim:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-07-07 kl 03:28. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Epikur
|
Sv: - Demp ammepressetLilleMy:
|