Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 11:44   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå har jeg fått tre barn, hatt tre opphold på barsel og vært med i tre barselgrupper IRL i tillegg til barselgrupper på nett med de to yngste og ennå har jeg til gode å ha hørt om noen som har blitt presset til å amme hvis de ikke ønsker det eller får det til.

Mange forteller om at de føler et, slik jeg oppfatter det i hvert fall, diffust ammepress fra ett eller annet sted, men aldri har jeg hørt om konkrete episoder der helsepersonell har hengt over uvillige mødre og tvunget dem til å amme.

Nei, nei, nei - hvis det er den typen press du snakker om, så har da heller ikke jeg opplevd press!

For min del ga avgjørelsen om å stoppe ammingen seg selv, og det var overhode ingen som presset og alle som visste hvorfor viste full forståelse.

Presset jeg snakker om - er det man leser i aviser og bøker, det er informasjonen man mottar på helsestasjonen, det er snakk mellom andre mødre, det er det diskusjoner på forum osv osv osv. Man møter hele tiden dette "det er best å amme", "vil du ikke det beste for barnet ditt", "alle kan amme", "alle får det til hvis man prøver nok".

Jeg plagers ikke mye av slikt, jeg er vel omtrent som Skremmeren vil jeg tro - det meste preller av, men dette presset kjente jeg veldig på. Og jeg tenker at kjente jeg det, så finnse det mange som har kjent MYE på det.

Jeg tror at saklig og god informasjon om flaske og MME feks fra helsestasjonen hadde hjulpet mye for å få bedre selvtillit på det å gi barnet sitt flaske. For slik det fortonte seg, så føltes det som om det å gi flaske var noe mindreværdig og noe man ikke burde.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.