Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

8 år for drap på barn ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 12:12   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da synes jeg Barnevernet selv bedriver grov omsorgssvikt.

De vet at barn lever i et hjem der de ikke evner å ta godt nok vare på barn - men velger å ikke gjøre noe med det. Sjokkerende utenfor min fatteevne.

Ja, det er grusomt og skadene er noen ganger av en slik art at de ikke er til å rette opp igjen. Det er grovt og ja, noen ganger er det barnevernet som bedriver den største graden av omsorgssvikt i så måte når man ser det isolert uten å se på lovverket som regulerer dette. Derimot skal det sies at dersom det er en sak på et av familiens barn, er de under oppsikt men det må dokumentasjon på at hvert enkelt av barna lider under omsorgssvikt før fylkesnemda vil godkjenne et vedtak som omhandler omsorgsovertakelse.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Absolutt ikke, det kan skje omtrent hvem som helst. Men jeg synes at foreldre til kvinner som har levd i langvarige voldelige forhold godt kan ta en runde med seg selv om de kunne ha gjort noe annerledes. Hvorfor har hun ikke greid å bryte ut, har vi som foreldre ikke klart å signalisere at vi er her for å hjelpe, etc.

Dersom mekanismene for å bryte ut hadde vært så enkle som at dersom foreldrene hjalp så klarte man det hadde det vært enkelt. Som regel er man så redd for livet sitt at det blir vanskelig. Det å gjemme seg bort med politibeskyttelse er ikke enkelt det heller og tanken på det før man bryter ut er heller ikke grei.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.