Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?
[
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Ja, jeg hadde jo skjønt det mer om det dreide seg om snop og kjeks og loff med Nugatti og sånt. Men jeg sender jo aldri med slike ting, dette er jo helt vanlig, sunn mat. Nå kan jo ikke læreren lukte at en pannekake er uten sukker og med grovt mel da, men uansett så synes jeg det høres litt suspekt ut at hun går rundt og har oversikten over hva alle elevene har med seg i matpakken. Skal sende henne en mail.
Urt: det der er jo bare ... Har ikke ord.
Jeg tror det er ganske vanlig at lærerne sjekker matboksen til de minste elevene. Det er vanligvis ikke for å sjekke hva de har med seg, men om de spiser noe.
Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.
Jeg har ikke skolebarn, men jeg hadde ikke klart å forholde meg til noe som var muntlig overbragt. Enten må det komme noe skriftlig pålegg eller aller helst noe som har blitt stadfestet på et foreldremøte. Man kan ikke bare lage regler sånn ut av det blå, vel?
Det prøvde jeg å fortelle læreren til jentungen også, men da var jeg tydeligvis vanskelig. En 1. klassing burde nemlig klare å ta imot beskjed om sånt og vidreformidle det til foreldrene. Hun skulle også huske dette da hun begynte i 2. klasse.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Det jeg reagerer mest på i grunnen Iset er at det er dattera di som får slike muntlige beskjeder om lov/ikke lov fra læreren. Dattera di er 6 år og slik jeg ser det er det deg læreren skal henvende seg til dersom det reageres på matpakkene.
Helt enig.
Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.
Om noen slenger med en pannekake eller en kald vaffel i pakka innimellom, synes jeg det er greit. Skulle det skje veldig ofte med den samme eleven, hadde jeg nok hørt med foreldrene.
Jeg syns det burde være greit om det er hver dag også så lenge det er grove vafler/pannekaker. Det er mye sunnere enn kneipbrød.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
,
Når det er sagt; Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor noen foreldre gidder å henge seg så voldsomt opp i disse matgreiene, jeg? Vil man at barnet skal spise grove vafler, kan han ikke bare gjøre det hjemme da? I forhold til skolen er jeg veldig bevisst på å "pick my battles." Det er liksom så mye der som er viktigere enn vafler....
Kanskje fordi man ønsker at ungene skal spise sunt? Kanskje ungene er småspiste og man velger noe de liker. Kanskje man har unger med allergier som man ønsker å gjøre noe ekstra for. Kanskje man ikke er enig i at kneip med brunsost er det beste i matpakka?