Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg må tydeligvis forklare meg nærmere... Skolen setter av og til opp tilsynelatende firkantede regler for å gjøre det enklest mulig for seg selv. "Seg selv" betyr i dette tilfellet at lærerene kan bruke tiden sin på det de egentlig er der for; å ta seg av alle elevene på best mulig måte. Jeg prøvde virkelig å forklare problemene som ofte oppstår hvis man åpner for vafler og sjokolade. (De grove vaflene kan jeg til nød forstå, men at du gidder å kjempe så hardt for den mørke sjokoladebiten? Really? ) Det hadde helt klart vært en fordel hvis noen foreldre husket på at deres barn ikke er det eneste i klassen. Derfor snakket jeg om "pick your battles." Men for all del; hvis du mener at ditt barns helse og velvære står og faller med en rute Premium Orange, så synes jeg du bør kjøre på.
Slike tråder får meg alltid til å huske på hvor utrolig deilig det var å flytte fra grunnskolen over til vidergående.
Nei, rine - jeg kjemper ikke lenger for sjokolade og jeg kan ikke huske sist jeg sendte med det. Men på tur bør det da være lov, og det kan godt hende at jeg også finner på å sende med det utenom turer også, hvis jeg finner det for godt. Og vaflene mine gir jeg aldri opp. Nå er det heldigvis ikke noe problem, for Den Vanskelige Læreren fikk heldigvis ikke fornyet vikariatet sitt. Det med maten var egentlig en bagatell i forhold til alt det andre hun gjorde, altså.
Og når det gjelder pick your battles - kanskje enkelte lærere skulle gjøre det samme?