Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du aldri "dumme" ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gjør du aldri dumme ting?
Nei, det gjør jeg aldri! 6 3,24%
Å, det hender vel..... 72 38,92%
Støtt og stadig! 99 53,51%
Dust! 8 4,32%
Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 08:56   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Gjør du aldri "dumme" ting?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Men smilefjes gjør du virkelig alltid det som er absolutt best for deg og miljøet? Spiser aldri noe du ikke burde spise? Hopper aldri over en trening? Kjøper bare økologisk? Går til feriestedet? Kjøper ikke for mange bh'er?

Nei, jeg spiser aldri noe jeg ikke burde spise. Jeg hopper aldri over en trening. Jeg kjøper ikke økologisk, men det anser jeg ikke som noe dumt valg. Det er et bevisst valg jeg tar om at jeg ikke ønsker det og jeg anser ikke det for dumt. Jeg går ikke til feriestedet men jeg mener heller ikke det er dumt å reise på ferie. Noen ganger tar jeg fly, andre ganger kjører jeg bil. Jeg kjøper ikke for mange behåer, men jeg har kjøpt noen. Ikke femten, men noen. Kanskje seks-syv. Jeg synes ikke det er overforbruk. Jeg bedriver minimalt med overforbruk igrunnen.

Det hender miljøet trekker det korteste strået iblant, men det er ikke fordi jeg velger dumt. Det er fordi jeg ikke rekker absolutt alt og må prioritere. Det handler ikke på noe vis om dumhet eller mangel på evne til gode valg. Det er da fordi jeg mener de valgene jeg tar er de best tilgjengelige av det som er valgbart.

Jeg mener altså dette: Nei, jeg lever ikke perfekt. Men å gjøre noe dumt gjør jeg sjelden. Tar jeg et valg forsøker jeg å ta det optimale valget ut fra de parametrene jeg vektlegger. Ser jeg at et alternativ da er dumt så velger jeg jo ikke det.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.