|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er dere bevisste på barnas inntak av næringstoffer? | |||
| Jeg vet barna får i seg riktig mengde protein, fett osv |
|
2 | 3,92% |
| Jeg vet hvor mye barna får i seg av protein, fett osv. Men riktig mengde er vanskelig å få til. |
|
2 | 3,92% |
| Barna spiser sunt, men om de får i seg nok av diverse vet jeg ikke. |
|
32 | 62,75% |
| Barna spiser en del usunt og noe sunt, og vi har ikke fokuset mye på samlet næringsinntak. |
|
10 | 19,61% |
| ... |
|
2 | 3,92% |
| * Det er interessant å vite hva barna bør få i seg av byggestoffer. |
|
2 | 3,92% |
| * Det er uinteressant å vite særlig om kosthold utover å unngå søtsaker osv. |
|
1 | 1,96% |
| Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan få småbarn til å spise 50 g protein hver dag? + sunt fett?Vi veier og beregner ikke, men jeg tenker på å få med proteiner og fett i kostholdet til både Poden og oss, og prøver å få med både proteiner, fett og (helst grove) karbohydrater til alle måltider. Det er mye fordi erfaringen tilsier at han (og vi!) blir mest ordentlig mett da, pluss at vi har erfaring med at dersom han spiser bare eller nesten bare fine karbohydrater (lyst brød, fin pasta), som han gjerne hadde gjort om han fikk velge fritt, hender det han får magetrøbbel og kaster opp. Vi maser ikke mye med dette, men i alle fall ved middagen er det et krav at han spiser både kjøtt/fisk og grønnsaker, ikke bare én av delene.
|
|
|