Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?
Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.
Det er ganske dønn seriøst å informere en kunde om at kløe og rødhet er normalt i starten om det er det. Om du er halvveis ned i en krukke til 2000kroner er det nok et ganske sikkert tegn på at du ikke tåler kremen om du har fulgt anbefalingene for bruk. Men om du feks hadde startet med kraftige MD produkter og ikke fulgt anbefalingene om å starte gradvis med produktene ville ikke det vært så rart om du var rød og tørr selv halvveis ned i krukken.
Selv om det finnes merker som ikke er sånn så betyr ikke det at det er useriøst. Det betyr bare at det finnes forskjellige merker som bruker forskjellige ingredienser, som du igjen som kunde reagerer forskjellig på.
Og selvfølgelig får hudterapeuter favorittmerker. Det er jo fordi de finner ut hva som fungerer på flest mulig. Rene dermalogica-salonger fører dermalogica fordi de har hatt gode resultater med merket feks. Og man kan ikek ha så mange merker om salongen er liten. Da går man konkurs.
Bilforhandlere har også favorittmerker blandt biler.
SYns ikke det er så rart.
Hadde jeg drevet en salong og solgt et spes merke hadde jeg selvfølgelig pushet det. Det ville jo vært levebrødet mitt.... 
Akkurat det samme gjør man jo i alle andre bransjer. Man driver med det man har tro på og jobber ut i fra det.
Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne 
|