Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Når det gjelder bortskjemte vestkantfolk som velger å være hjemme uten å tenke på penger fordi det er så fiiiiint - javel. Akseptér at dere tilhører et meget priviligert mindretall da - som kan gi f i å jobbe men åpenbart vasse i penger likevel. De fleste kan faktisk ikke det. For de fleste er det faktisk sånn at om de ikke jobber - uansett grunn - så har de ikke noen penger til å sende ungene på disse fritidsaktivitetene som de plutselig nå har tid til.
Medmindre noen andre skaffer pengene. Og da er altså det som regel mannen.
Og til de som syns det må være greit å gjøre det sånn - javel. Så sitt der da når ekteskapet ryker, alene, blakke som kjerkerotter og gråt dere inn i pensjonsalderen. Greit for meg. Jeg var så heldig å gå ut i arbeidslivet før KVINNER satt på nett med teorier om at kvinner av natur ikke orker så mye som menn, så jeg har heldigvis en jobb jeg kan leve av uavhengig av hva mannen min tjener. Og jeg er sørenmeg ydmyk nok til å ta inn at jeg er priviligert også - som er så heldig å stå på egne bein.
Og jammen greier jeg ikke å ha empati med medsøstre som ender med å bo i en mørk sokkelleilighet med ungene sine etter skilsmissen også. Enda de bodde i stor og fin villa og var eplekjekke mens de enda eide egen forsørger.
Jaysus!
Jeg syns du høres bitter ut. Eller misunnelig. Men det er du sikkert ikke. Kanskje bare i dårlig humør? Jeg har jobbet hardt i mange år for å skaffe meg en solid utdannelse som har gitt meg en god jobb. Og det har gitt meg økonomi til å jobbe redusert mens ungene er små.
Kvinner som gjør seg helt og fullt avhengig av mannen, har jeg ikke stor forståelse for, og heller ikke den store empatien for dersom alt går over styr for dem. En god utdannelse som gir økonomisk selvstendighet er en selvfølge for meg og noe alle burde skaffe seg.
|