Sv: I dag var det 13 grader
Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.
Siden jeg er så uvitende om hvordan barn faktisk fungerer så spør jeg kanskje litt dumt nå. Men jeg begynte å lure litt på det dere skriver om at hva skal barna ha på seg når det blir minusgrader siden de kles litt for godt nå. Er det ikke slik at om de pakkes på for mye klær nå så blir det alt for varmt til de, men når det blir skikkelig kaldt så holder de seg faktisk god og varme men akkurat de samme klærne? jeg liker som skrevet tidligere i tråden at de har på henne for mye klær nå, men det er jo fordi jeg ikke vil hun skal koke, har ikke tenkt på argrumentet med hva skal hun da kles i når det blir enda kaldere.
Jeg er også dum og uvitende her, tydeligvis. Fryser man altså mer om vinteren med mye klær om man ikke har gått rundt og frosset litt om høsten? *dum som et brød*
Jeg er en frossenpinn og kler meg alltid godt når jeg skal ut, bør jeg heller fryse litt så jeg blir varmere i vinter? Hø?
Og så må jeg si at jeg synes det er vanskelig å være barnehageansatt når jeg tenker på hvor kritiske noen foreldre er til hvordan vi kler ungene. Jeg skjønner at HI reagerer, det der er altfor mye og jeg hadde ikke kledd en unge så voldsomt nå, nei. Man kan da tenke. Men jeg har lest lignende tråder der man kaller de ansatte for ditt og datt fordi man har tatt regntøy på i stedet for den vanntette dressen når det har regnet og andre ting. Jeg skal innrømme at jeg ikke har full oversikt hvilke dresser som er vanntette og hvilke som ikke er det, og at jeg kler ungene i regntøy når det regner ute. Nei, jeg synes det er vanskelig altså, håper ingen foreldre mener jeg er en idiot pga. påkledningen. Det tror jeg ikke, men.