Sv: Flere kvinner som tjener mest
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Nå var poenget mitt da altså at ingeniører i hovedsak altså ikke har rn mill i grunnlønn. At mange av oss bikker en million og enda mer har en del med antall timer på jobb å gjøre også. Jobber man med mennesker så har jeg inntrykk av at man har arbeidsår med noenlunde normal lengde. I min bisniss er det ikke uvanlig å ha firehundre timer overtid. Eller mer.
Jeg har også skjønt at noen av de ingeniørlønningene er en smule overdrevet.
Da jeg jobbet som mellomleder i kommunen, var jeg i tverretatlig ledergruppe med en ingeniør. Han ledet er avdeling med 9 hoder og 8 hjemler. Jeg ledet en avdeling med 23 hjemler og minst 45 hoder. Vi var like gamle. Han hadde mer en 100.000 mer enn meg i grunnlønn. Det syntes jeg var ganske urettferdig egentlig. Hverken han eller jeg kunne regne med å få overtidsbetalt, da, selv om vi begge i perioder jobber ganske mye mer enn 100% stilling. Det skulle tas ut i avspasering.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|