Sv: Flere kvinner som tjener mest
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Denslags vaktordninger er ikke noe som er forbeholdt sykepleiere - mannen min (IT-konsulent) har stadig vekk natte- eller helgevakt, der han i utgangspunktet har fri/sover, og får betalt en lav timesats for å være tilgjengelig på telefon i hele perioden. Hvis noen så ringer (hvilket senest skjedde i 3-tiden i natt), skriver han timer (med helge-/nattillegg) for de timene han faktisk jobber - men han får jo ikke fullt betalt for hele natten fordi noen kanskje kunne kommet til å ringe.
Sover han hjemme eller borte?
I helsevesenet må man sove borte på hvilende nattevakt. Altså på den institusjonen man er ansatt på. Jeg synes slike vakter er en uting. Bakvakter, hvor man må være tilgjengelig for en (lav) timesats, men kan være hjemme til man blir utkalt/må jobbe/hva har du, syne jeg er greiere enn hvilende nattevakter hvos man faktisk fysisk må befinne seg i institusjonen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|