Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere kvinner som tjener mest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem tjener mest?
Far tjener mest 119 53,13%
Mor tjener mest 61 27,23%
Omtrentlig likt 31 13,84%
Er ikke i et forhold 10 4,46%
Dustepoll 3 1,34%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 18:25   #221
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere kvinner som tjener mest

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har etter 10 år en lønn på 400000. Jeg har 5 års utdannelse. Jeg synes jeg tjener bra, men lønna står ikke i forhold til antall timer jeg nedlegger. Derfor ønsker jeg flere folk inn i skolen, ikke høyere lønn.

Hvis du har fem års (relevant) utdanning, så er du vel adjunkt med tilleggsutdanning? Det gir minstelønn på 426 000 på 10 års ansiennitet. Så kommer evt. kontaktlærertillegget på ca 15 000 +/- og andre lokale tillegg. Jeg synes det er helt ok lønn.

Gammel 29-02-12, 18:32   #222
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie: Du er kanskje inne på noe, men jeg personlig har aldri valgt jobb ut fra et kall eller et ønske om å være noens "lille hjelper." Hvorvidt man kommer lett til pengene eller ikke (lønninger rundt millionen) blir i stor grad bestemt når man velger programfag på vg.skole. Pengene ligger i realfagene, stort sett. For meg som omtrent kaster opp når jeg ser en formel og ikke vet bak- fram på et Exel-ark (OK, jeg overdriver, men bare litt...) ville det vært absurd å ta en utdanning innen økonomi eller realfag. Hva som lønner seg og ikke, er man kanskje ikke så bevisst på som nittenåring, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har et fnugg mer lyst til å bli ingeniør eller lege i dag enn det jeg hadde for 20 år siden, selv om jeg vet at jeg ville tjent det dobbelte av det jeg gjør nå.

Og en ting til: Jeg tror SF og Polyanna kunne vikariert for deg og meg et par uker uten å gjøre ubotelig skade. Klart det er mange ting de ikke ville hatt peiling på, men de ville sikkert klart å få til_ en slags_ undervisning i fellesfagene i alle fall. På samme måte kunne de mest sannsynlig klart å gjøre de enklere sykepleieroppgavene også (ikke blodprøver og medisinering og slikt, for all del ) Jeg er derimot rimelig sikker på at i alle fall jeg hadde blitt ganske hvis jeg skulle utføre en ingeniørs oppgaver for en dag eller to. Mest sannsynlig ville jeg hatt null peiling på hva som foregikk.
Jeg mener selvsagt (og dette kan jeg ikke få understreket hardt nok) ikke at hvem som helst kan blir lærere el. sykepleiere, det kreves enormt mye mer av kunnskap og ferdigheter enn det lille man har tilegnet seg ved å selv være elev eller å ha vært syk en gang, men jeg tror ikke vi kan se helt bort fra det faktum at noen jobber er vanskeligere å utføre uten den rette utdannelsen enn andre. Logisk nok er det også ofte disse jobbene som er best betalt, så kan vi like det eller ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 18:34   #223
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det har det, men anerkjennelsen av faget som ja.. et fag er ikke alltid like sterk selv om det har gått tid. På sykepleieskolens øvingspost fikk jeg høre mer enn en gang av øvingslærer at jeg praktisk talt var sykepleier fra før av siden jeg hadde så lang erfaring med mange barn og sånn. Satt litt på spissen, men det var mange "dette kan jo du fra før av, du som har barn" underveis. Også i jobbsammenheng vektlegges "mammarollen" og "husmorrollen". Jobbing på medisinrom, blodtrykk og andre mer faglige oppgaver blir liksom noe man gjør på siden. Også når sykepleierforbund og andre skal profilere seg er det jo mest det man appellerer til. Den varme, gode sykepleieren som setter seg ned på huk ved rullestolen, holder pasienten i hånden og ser ham omsorgsfullt i øynene osv. Selve engelen i hvitt, liksom.

Snille piker som legger mye av sin egenverdi i hva de er for andre tror jeg tiltrekkes veldig av et slikt yrke. Profesjonell engel, liksom. Og det er muligens ikke de som sterkest får frem poenget om at det er faglig kompetanse som skal lønnes.

Jeg tror at mange via enkelte yrker får en slags pay off i form av bekreftelse på at de er sånn eller slik og jeg tror en del av det som ville fungert som makt bak kravene hva f.eks. lønn angår bryter med den pay off-en. Derfor tror jeg også at enkelte yrkesgrupper blir mer lettmanipulerte i forhandlinger. For hvem vil vel være en kald jævel som driter i syke og gamle folk bare for å tjene noen ekstra kroner? Eller hvem vil la unger seile sin egen sjø og kreve bedre lønn og kår i læreryrket? Det å være snill, god og oppofrende er jo kanskje nettopp det som tiltrekker og føles som en god match med yrket.

Men er ikke flygelederen som passer på at folk ikke dør også en engel? Eller ingeniøren som får ting til å funke?

Jeg innbiller meg at en del i typiske kvinneyrker blir lurt. Man gidder ikke å betale dem skikkelig, men stryker heller egoet deres og forteller dem at de er ekstra spesielle og gode mennesker. De som ikke lar seg lure og sier "jada, jada, gi meg heller skikkelig lønn" må det jo være noe galt med. De er kanskje ikke engang egnet, så lite engleaktige de opptrer.

Dette er utrolig bra skrevet. Da jeg begynte på sykepleierhøgskolen, sa ca. halvparten av jentene i klassen min at de ville bli sykepleiere fordi de ville være noe for noen. Kallstanken var ikke død på slutten av 80-tallet, gitt. Vi resterende var også opptatt av å jobbe med mennesker, men engleønsket var ikke fullt så uttalt. Jeg har opplevd å bli kritisert av kolleger fordi jeg utdanner med videre (jeg er i gang med forskerutdanning). Jeg svikter jo pasientene (og kallet, tenker jeg), må vite.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 18:58   #224
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, sykepleierstrategien har jo funket som bare rakkern, da. Sykepleiere har hatt ganske solide lønnsløft de siste årene.

Gammel 29-02-12, 19:02   #225
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, sykepleierstrategien har jo funket som bare rakkern, da. Sykepleiere har hatt ganske solide lønnsløft de siste årene.

Lærerne har også fått et løft.

Så det går fremover.

Jeg er veldig glad i og veldig flink i yrket mitt. Men jeg skulle egentlig ønske at jeg hadde blitt geolog istedet for. Da kunne jeg kjøpt flere kule sko.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 29-02-12 kl 19:23. Årsak: Glemte å lese korrektur, selv om det var høyst påkrevet.
Gammel 29-02-12, 19:06   #226
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geolog skulle man blitt. Det er jo skikkelig GØY også!

Gammel 29-02-12, 19:19   #227
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Bare for å nyansere litt; jeg er også ingeniør og har ikke i nærheten av en mill i året. Noe av grunnen er nok at jeg ikke bor i noen storby og noe nok fordi jeg er en ganske "vanlig" systeutvikler uten den helt store spisskompetansen. I miljøet jeg ferdes på man være systemarkitekt for å ligge over " røkla".

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:22   #228
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sosionomer har fått lite løft. Men igjen, det var den fagforeningen...

Jeg hadde tjent bedre hadde jeg tatt ped. og søkt meg over i skolen. Men jeg kan ikke fordra å undervise så jeg ville ikke blitt noen god lærer å ha.

Jeg har nå toppansiennitet i min lønnsramme. Skal jeg stige noe mer i lønn må jeg sette min lit til lokale lønnsforhandlinger og det er en knøttepott fordelt på veldig veldig mange. Eller så må jeg over i en annen stillingskode.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:28   #229
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kunne helt klart vikariert som lærer en kort periode. Men jeg ville ikke visst hvordan dyslektikerne for eksempel trenger stoff lagt opp. Å presentere elektroner for A4 niendeklassinger skulle nok gått. Og nei, ingen kan tilsvarende vikariere for meg. Det krever høy og uendelig smal og sær spisskompetanse.

Kanskje noe henger der? Ingeniører må skreddersys i større grad? Pluss er mangelvare.

Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:38   #230
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kunne helt klart vikariert som lærer en kort periode. Men jeg ville ikke visst hvordan dyslektikerne for eksempel trenger stoff lagt opp. Å presentere elektroner for A4 niendeklassinger skulle nok gått. Og nei, ingen kan tilsvarende vikariere for meg. Det krever høy og uendelig smal og sær spisskompetanse.

Kanskje noe henger der? Ingeniører må skreddersys i større grad? Pluss er mangelvare.

Vel, jeg skulle nok også ha klart å presentere både elektroner og norsk og litt forskjellig, i allefall på ungdomsskolenivå, OG jeg vet en god del om hva dyslektikerne trenger.

Men ingen kan vikariere for meg, det krever også en høy og sær spisskompetanse.

Likevel tjener jeg ca 350 000, så det er ikke bare der det ligger. Jeg mener at det ligger i at ingeniør- og økonomifagene er typiske harde, mannsdominerte fag, mens lærerfaget (og psykologi) er typisk myke, kvinnedominerte fag.

Gammel 29-02-12, 19:54   #231
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva er hardt og mykt fag? Jeg skjønner ikke sånne merkelapper nå som jeg sitter og tenker over dette her. Er harde fag sånne som har helt riktig og helt feil og enten kan du det helt eller så kan du det ikke?

Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:14   #232
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Hva er hardt og mykt fag? Jeg skjønner ikke sånne merkelapper nå som jeg sitter og tenker over dette her. Er harde fag sånne som har helt riktig og helt feil og enten kan du det helt eller så kan du det ikke?

Hardt: Ja eller nei, riktig eller galt, metall, stein, IT, asfalt og sånn.
Myke fag: Folk og barn og gamle og sånn.

Gammel 29-02-12, 20:15   #233
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Tenk myke og harde trafikanter.

Gammel 29-02-12, 20:17   #234
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tenk myke og harde trafikanter.

Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:34   #235
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos det å "være der for noen". Nå leste jeg nettopp om "hvilende nattevakt", hvor man altså ikke får betalt for alle timene man er på jobb, for man kan jo sove, må vite. Hvis jeg skjønte det riktig, så vet man aldri når man blir vekket av at noe skjer og man må gjøre noe. Ergo vet man aldri hvor mange timer i strekk man får sove heller.

Hva i hule er det slags teit ordning? Skal jeg være på jobb og ikke få betalt (eller få lavere timesats) for all tiden jeg er der? Utenkelig for meg som kommer fra et (tidligere) mannsdominert yrke, der man får kraftige tillegg pr time man jobber på natten, - og ikke fratrekk slik de gjør i helsebransjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:39   #236
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Apropos det å "være der for noen". Nå leste jeg nettopp om "hvilende nattevakt", hvor man altså ikke får betalt for alle timene man er på jobb, for man kan jo sove, må vite. Hvis jeg skjønte det riktig, så vet man aldri når man blir vekket av at noe skjer og man må gjøre noe. Ergo vet man aldri hvor mange timer i strekk man får sove heller.

Hva i hule er det slags teit ordning? Skal jeg være på jobb og ikke få betalt (eller få lavere timesats) for all tiden jeg er der? Utenkelig for meg som kommer fra et (tidligere) mannsdominert yrke, der man får kraftige tillegg pr time man jobber på natten, - og ikke fratrekk slik de gjør i helsebransjen.

Hvilende nattevakter er en skikkelig uting. Man må sove på arbeidsplassen, får betalt for hver tredje time så lenge man sover, men man får overtid når man blir vekket.

Gammel 29-02-12, 20:41   #237
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hardt: Ja eller nei, riktig eller galt, metall, stein, IT, asfalt og sånn.
Myke fag: Folk og barn og gamle og sånn.

Og dyrlege, er det mykt? Hva med gullsmed?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:52   #238
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Men det er ingenting som heter "det gikk ikke" i min verden nei. Det går, det virker som det skal, det leveres til riktig tid og det finnes ikke alternativer, basta.

Akkurat. Det går ikke for deg å si at dette får jeg ikke til. På samme vis er det for meg - jeg kan ikke si "jeg må ha mer lønn" eller "dette må jeg ha overtidsbetaling for". Finnes ikke. Basta.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

2100 timar er 150 timar overtid i en vanlig jobb. 1950 timar er et fullt arbeidsår.

Dette forstår ikke jeg.

Lærere: 38 uker * ca 43,4 timer = 1650 + 37,5 timer (planleggingsdager) = 1687,5 timer arbeidsår.
Mange andre: 45 uker*40 timer= 1800 timer arbeidsår
Mange andre: 45 uker*37,5 timer= 1687,5 timer arbeidsår

Hvem er det som har 1950/45=43,33 timers uker? Som standard?

(Jeg har en følelse av at dere "andre" glemmer å trekke fra røde dager (vanligvis 10) og bare regner 5 ukers ferie? Isåfall må dere huske at for lærere er røde dager alltid plassert i avspaseringen og vi har altså aldri en eneste rød dag som "spiser" av de 1687,5 timene).

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det har det, men anerkjennelsen av faget som ja.. et fag er ikke alltid like sterk selv om det har gått tid. På sykepleieskolens øvingspost fikk jeg høre mer enn en gang av øvingslærer at jeg praktisk talt var sykepleier fra før av siden jeg hadde så lang erfaring med mange barn og sånn. Satt litt på spissen, men det var mange "dette kan jo du fra før av, du som har barn" underveis. Også i jobbsammenheng vektlegges "mammarollen" og "husmorrollen". Jobbing på medisinrom, blodtrykk og andre mer faglige oppgaver blir liksom noe man gjør på siden. Også når sykepleierforbund og andre skal profilere seg er det jo mest det man appellerer til. Den varme, gode sykepleieren som setter seg ned på huk ved rullestolen, holder pasienten i hånden og ser ham omsorgsfullt i øynene osv. Selve engelen i hvitt, liksom.

Snille piker som legger mye av sin egenverdi i hva de er for andre tror jeg tiltrekkes veldig av et slikt yrke. Profesjonell engel, liksom. Og det er muligens ikke de som sterkest får frem poenget om at det er faglig kompetanse som skal lønnes.

Jeg tror at mange via enkelte yrker får en slags pay off i form av bekreftelse på at de er sånn eller slik og jeg tror en del av det som ville fungert som makt bak kravene hva f.eks. lønn angår bryter med den pay off-en. Derfor tror jeg også at enkelte yrkesgrupper blir mer lettmanipulerte i forhandlinger. For hvem vil vel være en kald jævel som driter i syke og gamle folk bare for å tjene noen ekstra kroner? Eller hvem vil la unger seile sin egen sjø og kreve bedre lønn og kår i læreryrket? Det å være snill, god og oppofrende er jo kanskje nettopp det som tiltrekker og føles som en god match med yrket.

Men er ikke flygelederen som passer på at folk ikke dør også en engel? Eller ingeniøren som får ting til å funke?

Jeg innbiller meg at en del i typiske kvinneyrker blir lurt. Man gidder ikke å betale dem skikkelig, men stryker heller egoet deres og forteller dem at de er ekstra spesielle og gode mennesker. De som ikke lar seg lure og sier "jada, jada, gi meg heller skikkelig lønn" må det jo være noe galt med. De er kanskje ikke engang egnet, så lite engleaktige de opptrer.

Utrolig godt skrevet, og jeg kjenner meg igjen. Jeg ønsker å være noe for andre og jeg får utrolig dårlig samvittighet hvis elever må seile sin egen sjø for at jeg ikke skal jobbe for mye.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis du har fem års (relevant) utdanning, så er du vel adjunkt med tilleggsutdanning? Det gir minstelønn på 426 000 på 10 års ansiennitet. Så kommer evt. kontaktlærertillegget på ca 15 000 +/- og andre lokale tillegg. Jeg synes det er helt ok lønn.

Mangler 5 vt - har 5 vt examen philosophicum som jeg ikke får godkjent. Må få tatt 5 vt snart...

Jeg tror MYE henger der. Mange kan gjøre jobben min. Kanskje ikke like godt som meg (får vi håpe), men det rusler og går. Jeg kunne ikke gjort jobben din i to minutter en gang. Det gir litt bedre trumfkort i forhandlinger :-)

Gammel 29-02-12, 20:55   #239
2barnsmamma
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tjener litt mer enn mannen min, men han tar innpå..

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:18   #240
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Denslags vaktordninger er ikke noe som er forbeholdt sykepleiere - mannen min (IT-konsulent) har stadig vekk natte- eller helgevakt, der han i utgangspunktet har fri/sover, og får betalt en lav timesats for å være tilgjengelig på telefon i hele perioden. Hvis noen så ringer (hvilket senest skjedde i 3-tiden i natt), skriver han timer (med helge-/nattillegg) for de timene han faktisk jobber - men han får jo ikke fullt betalt for hele natten fordi noen kanskje kunne kommet til å ringe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.