Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gratisprinsippet i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 10:19   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Gratisprinsippet i skolen

Jeg sitter som foreldrekontakt i ungdomsskolen.

Nå har det vært foreldremøte og det var snakk om tur til Polen for å besøke konsentrasjonsleirer. Elevene går i 9. klasse. I fjor var det utelukket å begynne å spare til tur. Rektorene gikk i mot det av økonomiske grunner. Det ble for dyrt for skolene å sende med lærere. Min datters lærer mente på foreldremøtet at man burde droppe en Polentur fordi det er en del som ikke har råd til dette. Gratisprinsippet gjelder. Dersom det skulle bli tur, sa rektor, så måtte all sparing skje i ei felleskasse. Da ga hver enkelt elev en "gave". Det var en måte å omgå reglene på. De som ikke sparte eller deltok på dugnader ville likevel nyte godt av det de andre fikk inn.

Nå har det kommet forslag fra en forelder om å spare til en eller annen form for tur. I en annen klasse har elevene opprettet kontoer til å spare på. De som deltar på dugnader fordeler pengene mellom seg og setter inn på egen konto. De som ikke deltar får ikke noe heller.

Jeg syns dette virker tvilsomt ut. Hva syns dere?
Da er jo gratisprinsippet en stor vits.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.