|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Sv: Gratisprinsippet i skolen
Det blir jo frivillig tvang dette da. Jeg har ikke kapasitet til å delta på mange dugnader. Jeg har nok med helsa mi og skolearbeidet. Vi er i en vanskelig økonomisk situasjon pga. min sykdom og min manns diagnose. Det vil rette seg etterhvert, men slik det er pr. idag så blir jeg fortvilet. Vi har to barn som skal konfirmeres de neste tre årene. Og eldstejenta skal begynne på videregående. Barn i tenårene er dyrt. Selvom mine barn ikke er godt vant i så måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Gratisprinsippet i skolenFredagen som var hentet jeg eldste gutten min etter at han hadde vært på leirskole. Det kostet oss foreldre ingen ting. Kun lommepenger.
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
Jessica, du er ressurssterk. Kanskje det derfor burde være du som stod fram og sa at ikke alle har like god økonomi. Det er ikke alle som forstår at de ressurssterke også kan ha det tøft innimellom. Og de er sikkert lei av de "ressurssvake" som kanskje ikke bryr seg så mye om barna sine at de gidder å bidra, og som gjør at ingen får lov til å gjøre noen ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
Jeg føler det svært vanskelig. Jeg er veldig åpen av meg, men akkurat det er vanskelig. Jeg ser de foreldrene som fordømmer og kommer med holdninger der enhver er seg selv nærmest. Jeg tør ikke utsette meg for noe sånt. Det er så mye uklokskap og jeg er redd det skal gå utover datteren min. Hun har fått slengt ut noen kommentarer fra ei venninne ang. hva vi har råd til og hva vi ikke har råd til. Det venninnen ikke vet er at vi har fått penger fra min mor og far. Derfor kunne vi investere i utemøbler i plast nå i sommer....... Jeg føler at dersom jeg sier noe så vil andre blande seg oppi ting de ikke har noe med og som de ikke har forutsetninger til å bedømme.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
Det er selvfølgelig et aspekt som er viktig å ta med. Men jeg tror at det er bedre at det kommer fra noen ressurssterke, enn noen ressurssvake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moden
|
å sitte i skuddlinjen på foreldremøte og ikke være enige med flertallet er ikke morsomt nei
![]() |
#7 |
Pauset
|
Nei, det er akkurat det. Det har vært mange tøffe tak for oss og jeg har innsett at mange som ikke står helt nær har skjønt hvor tøft det har vært. De som dømmer vet lite. Det er så lett å sitte på sin høye hest og si at ha ha ha...... de kan ikke sende ungen til Polen, men kjøpe nye vedovn ja det kan de...... f.eks. De skjønner ikke hva det er snakk om. De burde heller prise seg lykkelig over at de kan reise til syden en gang i året, ha hytte, båt og to biler. Det kan vi bare drømme om....... Men jeg klager ikke. Vi har det vi trenger: HVERANDRE !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|