Sv: Hva blir neste instans?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Jeg mistenker deg absolutt ikke for å dikte, jeg lurte bare på om du hadde noe statistisk grunnlag, for det virket som du mente at det gjelder de fleste, fikk jeg inntrykk av. Jeg har aldeles ikke noe faktabeviser, jeg heller, men jeg presiserte bare at det aldri har gjeldet meg. Ei heller min mann.
Det gjelder de fleste skolene i min kommune, men det er mulig jeg og fnatten bor i samme kommune (aka samme mummidal). Vi har minst tre planleggingsdager mens elevene fremdeles har sommerferie, og da er det bare to igjen til resten av året. Når skoleruta legger opp til 5-6-7 fridager som er aktuelle planleggingsdager, sier det seg selv at vi har fri mange av disse. På min skole har vi i tillegg to kvelder, men det stemmer som du sier at det utløser overtid og delt dagsverk og fandens oldemor. Det er dog ikke uvanlig i kommunen å ha to sånne i løpet av året.
Regner forøvrig med at de fleste har fått med seg at fra og med neste skoleåret skal grunnskolene ha seks planleggingsdager i stedet for de fem de har nå. :bensin på bålet: