|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva blir neste instans?
At lærere avspaserer på planleggingsdager? Ja det vet jeg skjer, men jeg har ingen statistikk på hvor ofte det skjer. Det er ikke noe jeg dikter opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mistenker deg absolutt ikke for å dikte, jeg lurte bare på om du hadde noe statistisk grunnlag, for det virket som du mente at det gjelder de fleste, fikk jeg inntrykk av. Jeg har aldeles ikke noe faktabeviser, jeg heller, men jeg presiserte bare at det aldri har gjeldet meg. Ei heller min mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
Det gjelder heller ikke skolen her, de har planlegging de dagene de skal, i år ble det noe spesielt siden det var en del ekstra jobbing i forbindelse med oppstart av ny skole. Men jeg har aldri hørt at noen av de lærerne har jobbet noe som helst inn på kveldstid, og jeg kjenner endel lærere.
![]() |
#4 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjelder de fleste skolene i min kommune, men det er mulig jeg og fnatten bor i samme kommune (aka samme mummidal). Vi har minst tre planleggingsdager mens elevene fremdeles har sommerferie, og da er det bare to igjen til resten av året. Når skoleruta legger opp til 5-6-7 fridager som er aktuelle planleggingsdager, sier det seg selv at vi har fri mange av disse. På min skole har vi i tillegg to kvelder, men det stemmer som du sier at det utløser overtid og delt dagsverk og fandens oldemor. Det er dog ikke uvanlig i kommunen å ha to sånne i løpet av året.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Ja, men da er det jo heller ikke planleggingsdager. Egentlig er planleggingsdager et feil begrep. Elevene har skolefrie dager, de har ikke planleggingsdag. Personalet har planleggingsdag, og det har de 5 i året av. De har det ikke alle dagene det er skolefrie dager. Det er forresten ikke så mange skolefrie dager utenom ferier hos oss. Det er klart at skolen godt kan ha mange av dem, men da må det jo hentes inn et annet sted. Alle elever i Norge skal gå på skole 190 dager i løpet av et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Her kalles det ofte "planleggingsdager" selv om det avspaseres. Det er noe jeg har påpekt siden det kommuniserer dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget er at disse dagene blir oppfattet som planleggingsdager og de blir kalt planleggingsdager. Og de er tilgjengelige for skolen til å bruke som planleggingsdager.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hm. De kan ikke kalle de planleggingsdag når det ikke er planleggingsdag? Det er jo helt utrolig. Er det skolen som kaller det det, eller er det foreldre? (Og samtlig tid utover undervisning er tilgjengelig for planleggingsbruk, enten det er i elevenes ferier, på skolefrie dager, på kvelder eller hva som helst.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
I skoleruta vår står det "Kurs og planleggingsdag" på 5 dager i skoleåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
Men lærerne har vel en viss andel dager de skal ha fri. Her har lærerne hatt fri, det skyldes at de brukte opp alt av planlegging i forbindelse med oppstart av ny skole i høst.
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|