|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva blir neste instans?Det har ALDRI skjedd i min lærerkarriere, Hatti! Ikke i min manns heller. Du skriver at det er inntrykket ditt. Men er det fakta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva blir neste instans?
På de skolene jeg har jobbet på har vi hatt minst fire dager med intenst arbeid med årsplanlegging, lokale fagplaner o.l - i tillegg til internt eller eksternt kurs de(n) siste planleggingsdagen(e).
Det er vel meg du sikter til? For det første snakket jeg om fem dager, ikke en. For det andre var det ikke meningen å klage, bare vise at det for noen faktisk er en bra ting at barnehagene og skolene ikke har planleggingsdager samtidig.
![]() |
#43 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva blir neste instans?Så hyacint du mener at både barnehagen, skolen og SFO faktisk har vært på jobb og planlagt idag? Kan fortelle at det ikke var en eneste bil på noen av parkeringsplassene hverken når vi dro hjemmefra eller kom hjem igjen. Så jeg regner med at det avspaseres idag, noe som forsåvidt er de det gjelder vel undt.
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Jeg mener ikke en drit om hva andre gjør, for det aner jeg virkelig ikke. Jeg var på jobb (dvs er sykmeldt), mannen var på jobb (han jobber i skolen) og ungene mine var på skolen i dag. Ingen hadde fri her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva blir neste instans?Aha, jeg kan jo se for meg at de er på kurs på en annen lokasjon. Men fortsatt tviler jeg sterkt siden det er blitt lagt til en langhelg akkurat idag.
![]() |
#47 |
|
At lærere avspaserer på planleggingsdager? Ja det vet jeg skjer, men jeg har ingen statistikk på hvor ofte det skjer. Det er ikke noe jeg dikter opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva blir neste instans?Før det siste halvåret på FP har jeg faktisk aldri tenkt tanken at lærere og barnehageansatte gjør noe annet enn å planlegge / være på kurs på planleggingsdagene. Og jeg har jobbet på skole i flere år, altså.
![]() |
#49 |
|
Ja, men om det er 4 dager synes jeg ikke det høres ille ut det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Kontrollfrik
Jeg mistenker deg absolutt ikke for å dikte, jeg lurte bare på om du hadde noe statistisk grunnlag, for det virket som du mente at det gjelder de fleste, fikk jeg inntrykk av. Jeg har aldeles ikke noe faktabeviser, jeg heller, men jeg presiserte bare at det aldri har gjeldet meg. Ei heller min mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Kontrollfrik
Jeg har aldri avspasert en eneste planleggingsdag noen gang. Har jobbet i 15 år, på tre ulike skoler i to ulike kommuner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Tittel og tittel....
|
Men lærerne har vel en viss andel dager de skal ha fri. Her har lærerne hatt fri, det skyldes at de brukte opp alt av planlegging i forbindelse med oppstart av ny skole i høst.
![]() |
#53 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Hos oss er det 5 dager som er felles for alle (stor kommune). 2 av disse er plassert i semesterstart. Øvrige er på inneklemte dager, eller inntil ferie. Disse er jeg relativt sikker på at fungerer som avspasering for kveldsplanlegging, både fordi jeg bor i nærheten og ser de planlegger på kvelden og fordi det snakkes om langhelg og hyttetur. Selvsagt helt ok det. Selv foretrekker jeg langhelg-planleggingsdager fremfor en ekstra dag etter juleferien.
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
Det gjelder heller ikke skolen her, de har planlegging de dagene de skal, i år ble det noe spesielt siden det var en del ekstra jobbing i forbindelse med oppstart av ny skole. Men jeg har aldri hørt at noen av de lærerne har jobbet noe som helst inn på kveldstid, og jeg kjenner endel lærere.
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva blir neste instans?Jeg har aldri hatt pålagt kveldsplanlegging heller. Jeg tror (men er litt på gyngende grunn her) at de ikke liker å pålegge oss det, for det gir grunnlag for overtidsbetaling med ubekvem arbeidstid og annen gangs oppmøte og sånne ting. Det var ihvertfall begrunnelsen som ble gitt oss da de begynte å pålegge oss å ha foreldresamtaler på dagtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Unik
![]() Sv: Hva blir neste instans?Ups, rettelse - de har 3 dager felles. Nettsiden sier følgende:
![]() |
#57 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Tittel og tittel....
|
Og det er jeg enig med deg i.
![]() |
#59 |
Kontrollfrik
Hva i alle dager er sektorutvalg? Jeg antar det er et eller annet kommunalt organ. I tilfelle har de kun uttalerett, ingen mandat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Unik
![]() |
|
|