Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 14:04   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt

Jeg er veldig for å ta opp det negative i mange miljøer, kjemper selv i organisasjoner både mot omskjæring av jenter og tvangsekteskap. Har vært direkte involvert i slike situasjoner som "mellommann" også, noen ganger.

Jeg har møtt Kadra, men ikke Shabana. Jeg liker Kadra som person, og hun er dyktig på det arbeid hun gjør, men jeg føler at jeg lettere kan relatere til Safia Abdi, enn til Kadra. Kanskje noe ligger i alder, noe i islam, jeg vet ikke, jeg har bedd vedsiden av Safia Abdi, mens Kadra vendte ryggen til.

Alikevell er det ingen av de unge innvandrerjenter jeg kjenner, som føler de vil ha hverken Kadra eller Shabana som sine talskvinner. De vil identifisere seg mer med sterke, unge muslimske jenter, som åpent praktiserer sin tro, og snakker imot patriarkalske styrer gjennom sin tro.

Kadra vet tydeligvis lite om hva som foregår i muslimske miljøer, da hadde hun visst at kvinnesak er på tema gang på gang på gang... Konferanse på konferanse... I Marokko har de nå fått en sharia-basert familielov som er den beste familieloven de har hatt noen sinne.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.