Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt
Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.
Men mennesker har sin egen frie vilje, uansett.
Vilje til mannen? Hvilke lover er det du peker på her, og kom kun med referanser fra Koranen og Hadith, ikke referer til noen "jeg mener at" eller "jeg tror muslimer tror", det orker jeg ikke. Vis meg fatwaer som gir mer vilje til mannen, enn til kvinnen, og det kun fra troverdige lærde. Helst unngå de som blindt følger en lovskole.
Jeg baserer meg på fakta:
Sitat:
Skilsmissesakene kan kompliseres ytterligere om mannen – selv om han fortsatt regner seg som gift – tar en ny kone. Sharia tillater nemlig polygami. I følge norsk lov er mannen ugift, og dermed er det ikke noe i veien for at han gifter seg på nytt.
I følge norsk lov er hans eks-kone også ugift, men skulle hun gifte seg på nytt er det i strid med sharia.
Hvor er kvinnens frie vilje her?
Jeg kan ikke komme med noe fra Koranen eller fra muslimer. Det blir ikke objektivt.
Du bør jo også orke å forholde deg til kalde fakta, i denne formen, slik du mener vi skal forholde oss til din tro? Som er basert på kalde fakta fra skriften, kalde fakta fra de som praktiserer denne troen best, i følge deg, og andre troende.
|