|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nytt
Jeg kan forholde meg til fakta, eller det andre kaller "fakta", men jeg trenger ikke godta de. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttNabbe: Helt ut på siden lurer jeg på hva du synes om Abid Q. Raja? Inntrykket jeg har av han er at han er litt på linje med deg, men jeg kan sikkert ta helt feil. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg er veldig på linje med han. Kanskje hakket mer konservativ på enkelte plan, jeg vet ikke, men vi har kommet godt overens når vi har snakket sammen. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg stiller spørsmålstegn og blir svart med harme, ikke noe konkret. Bortsett fra Sitron da, som kommer med sine sedvanlige uttrykk uten å innvolvere seg og/eller gidde å debattere.
Jeg er drevet av kunnskapshungrighet og nysgjerrighet. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttGrunnen til at jeg kanskje høres kvassere ut enn vanlig, er at jeg er vel sliten, og møkk lei. Jeg skulle egentlig sky disse debattene, fordi jeg har alt for mange av de, både i RL og på nett. Jeg er administrator på den største islam-siden i Norge, og vi blir til daglig bombadert med ulike spørsmål og krav om uttalelser fra alle og enhver. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Expired
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttJeg forstår ikke hvorfor det er noe å bli sint for. Så lenge du er trygg i din tro. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttJa jeg lurte også på dette, i likhet med Line, hvorfor man blir så sint. Nå synes jeg det er generelt her inne, at man ofte ikke kan føre en diskusjon uten å hoppe på hverandre og spise hodet av hverandre. Og da sikter jeg IKKE til noen spesielle, men generell tone her inne. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Har du lest Paulus? De eksemplene du tar fram som forkastelige i sharia-lovene er ikke et hakk værre enn de reglene man som kristen skal leve etter, i følge bibelen. Spørsmålet er bare hva man velger å gjøre ut av det.
|
|
|
#89 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttJeg er ikke akkurat aktiv i denne diskusjonen, mest fordi jeg føler jeg ikke kan nok om temaet. Men jeg synes det er veldig interessant og spennende! Og jeg skjønner godt at Nebbe kan bli harm jeg.. Tro blir jo veldig personlig, og det er slitsomt og hele tiden måtte forsvare seg selv og sin tro. Selv om man er trygg på det man tror på.
|
|
|
#90 |
|
Expired
Jeg setter ikke kristendommen og Islam opp mot hverandre. Kristendom er, som du sier, ikke et hakk bedre. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Expired
Det er jeg enig med deg i. Men når man aktivt er en "talskvinne" for noe, noe jeg absolutt mener Nabbe er, må man nesten regne med å bli stilt spørsmål. Særlig i en tråd som dette, synes du ikke? Det tror jeg bestemt Nabbe synes, selv om hun er sliten. Men jeg tror ikke jeg har slitt henne ut, for å s det sånn... |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#93 |
|
Expired
Ja, det er jo akkurat det samme som jeg sier. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Expired
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttHva har du hørt så mange ganger før? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Expired
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttFøler du at det er det som har blitt sagt her? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Expired
Sv: Kadras uttalelser om å tolke Koranen på nyttJaha? Da håper jeg du ikke mener at jeg er den som insinuerer. Når det er sagt, var det du selv som innførte sharia som ord i denne debatten. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Skrekkøgle
|
Er ikke dette å insinuere/si direkte, at muslimske kvinner ikke har rettigheter eller har mindre rettigheter enn menn? |
|
|
|
![]() |
|
|