Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Omgangstone og høflighet i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 14:32   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Omgangstone og høflighet i barnehagen

Vi roper og hoier hallo og hadet, og i det hele tatt er vi sikkert en irriterende støyende familie. I tillegg jobber vi i nærheten begge to, så det kan hende vi tropper opp begge to for å hente, ja av og til bestemoren i tillegg. Vi tar opp halve plassen i garderoben og irriterer sikkert alle andre.

Men vi prøver å være litt kjappe da ..

Sitat:

Hva mener dere andre? På generell basis, først og fremst, jeg er ikke på jakt etter "i vår barnehage er alt perfekt", men mer - er det "sånn i samfunnet"? Er det blitt råere, tøffere, hardere, mer likegyldig? Hvorfor i så fall? Og hva kan man gjøre for å snu utviklingen? Kan man i det hele tatt gjøre noe? Innspill?

Men seriøst. Det er nok en tendens i samfunnet dessverre. Jeg liker godt det man har innført i småskolen til min niese. De håndhilser og ser læreren i øynene hver morgen. Jeg tror også at det kan være lurt å innføre lignende regler i barnehagen. Ikke håndhilsning. Men legge inn et "opplæringsopplegg" på hvordan hilse osv. for barna. Dette tror jeg nemlig ikke alle lærer hjemme.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.