Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

How to have a sensible conversation about immigration

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 11:51   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: How to have a sensible conversation about immigration

Jeg oppfatter heller ikke at det har oppfordrer til er at foreldrene skal slutte å kommunisere på førstespråket sitt. Men at de (også) skal bidra til norskopplæringen ved å (også) snakke til barna på norsk. Jeg snakker engelsk med mine barn. Ikke hele tiden, men innimellom. Nå skal det sies at min engelskuttale vel er hakket bedre enn de fleste norske lærere sin, så noe egeninteresse er involvert. Men greia er at jeg ser at jeg, som mor, kan bidra til språkopplæringen hjemme. Og det skulle egentlig bare mangle.

Jeg lurer også på om mange av disse barna heller ikke eksponeres for norsk på TV. Lillebroren min lærte seg engelsk gjennom TV og av meg og mine venninner (han har et eksepsjonelt godt språkøre, det må sies). Og jeg skulle nok ha ønsket mer av barneprogrammene på originalspråket. Men hvis barn verken eksponeres for norsk hjemme, sosialt eller på TV er det ikke så rart at det går sent med språkutviklingen...

Og hadde jeg flyttet til Japan (for å bli der) skal du banne på at jeg hadde forsøkt å snakke Japansk med barna til alle døgnets tider.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.