Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 13:55   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du tillegger meg meninger, det liker jeg dårlig. Jeg har ikke sagt ETT eneste ord om adopterte barn - det var din konklusjon. Det er DU som i innlegget ditt hevder at adopterte barn ikke har tilknytning til Norge - noe JEG kunne hevde er skrekkelig - overfor dine barn.

Men altså - du argumenterer og konkluderer i hytt og pine. Det bør du nok slutte med.

Jeg leser bare hva du skriver jeg, ikke min feil om du uttryker deg på en måte som kan misforstås .

Jeg er forresten smertefullt klar over at de fleste skiller mellom adoperte og innvandrere i teorien når de snakker og handler, men dessverre så opplever både jeg og ungene mine at i praksis så rammer de negative holdningene mange har til innvandrere dem også. Det er for meg en veldig god grunn til å arbeide mot fordommer og rasisme (nei, jeg beskylder ikke deg for rasisme, jeg snakker på generelt grunnlag). Men hovedgrunnen er rett og slett at jeg misliker fordommer og rasisme mot folkegrupper basert på hudfarge og etnisitet på generelt grunnlag, og uavhengig av mine brune barn .

Og jeg hevder ikke at mine barn ikke har tilknytning til Norge, jeg sier bare at de faktisk per def er innvandrere - en gruppe som noen faktisk mener at har for dårlig tilknytning til Norge til at de kan bruke bunad, mens andre igjen faktisk mener at det ser rart ut med brune mennesker i bunad. Og så setter jeg ting litt på spissen for å vise hvor horribelt det er å si at man ikke kan ha bunad om man ikke er opprinnelig norsk. At du ikke liker mine argumenter og konklusjoner er strengt tatt ikke mitt problem, jeg lever helt fint med at du er uenig, jeg .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.