Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forovervendte barnestoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 11:48   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Jeg tror jeg blir å kjøpe et rent bakovervent sete, for når de er så stor at de kan snuest så er beltebil stol tryggere en fremovervent sete der man bruker setets 5 punkt seler

Kombiseter som kan brukes forover og bakover vil aldri være like trygge som seter som rendyrker en retning. Kombisetene må alltid kompromisse for å passe begge veier. Dessuten fører slike seter til at flere tror det er greit å snu barnet forover for tidlig, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Det er veldig mange ja som ikke er opplyst om at bakovervent er best.
På vår helsestasjon så gir de ut tryggtrafikk sitt hefte om bakovervent

Så bra av helsestasjonen å gjøre dette! Dette burde være et ansvar helsestasjonene hadde, på lik linje med å informere om røyking, sikring av hjem osv. Jeg har hørt om helsestasjoner som glatt avfeier at de har noe som helst med å informere om sikring i bil. Helsesøstre er vel ikke mer opplyste om sikring i bil enn gjennomsnittet av befolkningen ellers.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.