Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 10:22   #10
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ingen kommer til å kunne overbevise meg verken den ene eller den andre veien. Jeg er tilbøyelig til å svare at "slikt er det ikke meningen at vi skal vite noe for sikkert om". Jeg synes det er arrogant å avvise det 100 %, samtidig som det er utrolig naivt å la seg blende av det man ser/hører og være fullstendig overbevist.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Tror ikke på noe overnaturlig tull.

Jeg er enig med dem som sier at dette er en arrogant uttalelse.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Må presisere:

Jeg tror ikke på tull. Og siden "det overnaturlige" er tull, så tror jeg ikke på det heller.

Her konstaterer Olympia at det er tull. Da er det selvsagt det.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den som påstår at det er tøv bør i så fall være veldig trygg på at en selv har oversikt over alt mellom himmel og jord og i tillegg være arrogant nok til å si at alle som har sett slikt lyver eller hallusinerer.

Nettopp!

Olympia. Vi tror på ganske mye som vi ikke ser med egne øyne. Ikke alt kan bevises, selv om det er aldri så vitenskapelig. Når mange mennesker sier at de har sett noe synes jeg det er arrogant å kalle det for tøv bare fordi man ikke har sett det selv. Hadde det hjulpet veldig om et måleinstrument hadde fanget opp signaler av en hjelper? Kriterier for bevis er veldig vanskelig å sette opp. Hvis man er gjennomført materialist vil man også få bevisproblemer om man presses langt nok.

Jeg har aldri sett en hjelper. Jeg har heller ikke sett en yeti, men jeg synes det er arrogant å kalle det tøv. Det er ganske mange som har sett det.

Jeg har ikke sett spøkelser og jeg tror ikke at det finnes. Å avvise dem som har sett dem med å stemple det som tøv synes jeg er å ikke ta på alvor at de faktisk har sett noe.

Bevisbyrden ligger på den som påstår at noe finnes, men betyr det at vi andre kan stemple noe som tøv?
Semmelweiss ble stemplet som tullete fordi han påstod at det fantes noe ikke andre kunne se og som skadet barselkvinner. Han påstod at noe som den gang var usynlig eksisterte.

Jeg tror ikke vi er kommet til kunnskap om alt i universet. Finnes det dimensjoner i tilværelsen vi ikke vet om?

Eller er vi helt ferdige med tilegnelse av kunnskap, på topp av alt som kan bevises og derfor kan stemple alle som undres og som tror på annet som tøvete?

Kjempebra skrevet!

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

I mitt hode er det tull og noe som ikke finnes, men at andre folk tror det svinser rundt ånder og hjelpere rundt seg er selvsagt helt greit.

( Skal dog innrømme at jeg himler med øynene om noen av mine venner begynner å snakke om slikt "tull")

Litt bedre formulert, men likefullt nedlatende og lite høflig.

Hvis noen i fullt alvor sier at de er bortført av de utenomjordiske lar jeg dem i alle fall fortelle om sin opplevelse uten å stemple dem som tullete. Jeg forbeholder meg retten til å tvile, men å avvise andres opplevelse som tull og tøv synes jeg ikke blir rett.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja. Jeg syns generelt du formulerer deg ganske dårlig. Hvis poenget ditt er at vi skal forstå hva du mener uten å forklare opptil flere ganger. Det må jeg si.

Like lite hyggelig sagt. Nedlatende og uhøflig, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er faktisk blitt spådd en gang, av ei venninne av min tante. Hun kom med intime detaljer som ingen andre enn jeg og evt. min mann vet om, ikke min tante heller. Så hun kan umulig ha fått denne informasjonen av noen andre enn meg og min mann, og min mann har hun aldri møtt og jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har fortalt henne det, hadde jo ikke engang møtt henne selv før "seansen". Jeg skulle også få barn i 2003, noe jeg lo litt av for jeg trodde det kom til å gå mye lenger tid før jeg ble mamma. Men i 2003 kom mitt første barn (jeg ble spådd i 1998). Litt morsomt.

Healing har jeg også vært borti, både jeg og min mor. Det er såpass sterke opplevelser at jeg VET at det er noe i det. Det er mye humbug der ute, men jeg vet at det finnes seriøse utøvere også. Har jo tross alt opplevd det selv.

Ja, vi er flere tullinger her.
Jeg kan heale visse personer også, jeg. Ikke alle, men noen. Jeg må være klin sprø!

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Tja? Jeg tror på indre kraft da - på den måten at noe inne i deg selv kan gi masse styrke i ulike situasjoner.

Nå håper jeg egentlig at jeg har noen hjelpere, og hvis de er der at de kan hjelpe meg alt de kan så jeg snart kan få meg en jobb

Kanskje det er meningen at du ikke skal ha en jobb akkurat nå? At det er best for deg på en eller annen måte?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg tror at det er noe ordentlig vås.

Det var en helt grei måte å si det på.
Men hvorfor går det ikke bare an å si at man ikke tror uten å insinuere at de som tror faktisk tror på vås?
Sier du til muslimer eller andre troende at du ikke tror på det våset de bygger opp hele sitt liv rundt også?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Min såkalte hjelper må være veldig, veldig slapp og giddaslaus.

Det er nok bare du som klarer deg veldig godt selv.

Ja, jeg tror, har hatt mange opplevelser, driver litt med healing innen familie og vennekrets.
Jeg skal ikke gå langt inn i dette, men synes det er respektløst å avfeie andres tro. Uansett hva den måtte være.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.