Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-07, 15:32   #23
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis noen i fullt alvor sier at de er bortført av de utenomjordiske lar jeg dem i alle fall fortelle om sin opplevelse uten å stemple dem som tullete. Jeg forbeholder meg retten til å tvile, men å avvise andres opplevelse som tull og tøv synes jeg ikke blir rett.

Her sier du noe viktig.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Homeopati er en naturlig og helhetlig behandlingsform.

Her vil jeg kommentere. Jeg har gått til homøopat for noen år tilbake. Jeg hadde noen episoder med noen merkelige anfall, som blant annet innebar kvalme og noen merkelige fornemmelser. Jeg spurte fastlegen om det kunne skyldes hormonspiralen som jeg nylig hadde satt inn, men det avfeide hun bryskt. Sto ingenting om det i pakningsvedlegget, så da eksisterte det ikke. Hun henviste meg til nevrolog, og det ble tatt en hel del prøver av meg, også EEG. De fant ingenting. Ingenting. Likevel konkluderte nevrologen med at dette mest sannsynlig var epilepsi, og skrev ut medisiner til meg. Jeg nektet å starte på sterke medisiner uten at jeg hadde bevis for at jeg trengte dem, og lot være.

Så gikk jeg altså til homøopat, da. Fikk det anbefalt og tenkte at jeg ikke skulle la noe være uprøvd. Hun satte seg ned og snakket med meg, kartla det som hadde hendt i livet mitt, osv. Etterhvert kom det frem at anfallene hadde kommet i periodene med bruk av p-piller og hormonspiral, ikke ellers. Hun rådet meg til å nappe ut spiralen, noe jeg gjorde dagen etter. Anfallene forsvant. Hun så helhetlig på meg.

Akupunkturen hun foretok mot svangerskapskvalmen hjalp faktisk noe. Men pillene hun foreskrev funket ikke. Ingen av variantene.

Jeg har flere enn én gang opplevd at skolemedisinere blankt avviser ting de ikke har bevis for, selv om jeg sitter og vet at det ikke stemmer. Det er utrolig vanvittig krenkende. Derfor kan jeg forstå at det føles krenkende når enkelte her inne blankt avfeier andres opplevelser som overtro og tull og fantasi, selv om jeg selv altså ikke tror på det. En annen ting er at jeg på ingen måte kan avfeie andres tro selv om jeg selv ikke deler den. Jeg kan jo ikke bevise at de tar feil, så hvorfor skulle jeg da påstå det?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns dessuten at din omtale av din mor og din søster i et annet innlegg er direkte respektløs. De er din nærmeste familie.

Jeg ser ikke helt relevansen i dette. På et generelt grunnlag kan jeg si at ens nærmeste familie på ingen måte er noen hellig ku. De kan ha gjort mye ondt.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det er jo en mobbeklikk her inne jeg ikke har sett maken til siden barneskolen -og knapt nok der.

Jeg kan faktisk ikke se noen mobbeklikk. Jeg ser enkeltstående innlegg som er kritiske, men ingen mobbeklikk.

Sist redigert av safran : 05-07-07 kl 16:01. Årsak: presisering
safran er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.