Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-07, 15:10   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg var en gang vitne til en episode på et sykehus, hvor et barn var involvert. Barnets mor og noen flere var rett og slett hysteriske, noe man godt kan forstå. Jeg vet ikke hva som feilte barnet /evt om barnet var skadet. Men moren gikk nærmest løs på legen og en av sykepleierne, hun slo og klorte og spyttet etter dem. Det endte med at de nektet henne adgang til rommet der barnet var, og satte vakter til å passe på henne. Vaktene truet henne med forvisning fra sykehuset. Jeg syns reaksjonen fra sykehuset var helt på sin plass. Ingen kan gjøre en god jobb samtidig som man blir trakassert.

Men dette var vel ikke en pasient, som på grunn av sin skade/sykdom oppførste seg slik? Dette var vel en pårørende? Det er vel ingen som mener at man skal godta at noen med overlegg oppfører seg "ufyselig". Men selv de som oppfører seg ufyselig har krav på medisinsk hjelp. Jeg syns du tåkelegger debatten nå.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.