Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.
Vil gjerne veta kva støtteordninger du snakker om.
Familier som har svak økonomi kan ha krav på sosialhjelp, bostøtte mm. Jeg har aldri brukt NAV (trygd, sosialhjelp ol) utover mine svangerskapspermisjoner, så det vet jeg ikke så mye om, men de har informative nettsider.
NAV er det sikkerhetsnettet man har i Norge, slik at hvis man får veldig dårlig økonomi så får man hjelp. Det betyr ikke at det ikke finnes familier som har dårlig råd uten å ha krav på dette. Men Nemi - du er hjemmeværende - det er da ganske selvsagt i midt hode at når dere velger å ha en inntekt så må dere være inneforstått med at det nødvendig blir trangere økonomisk enn for familier som har to inntekter? Jeg tror ikke NAV vil ha ordninger for dere - men arbeidskontoret kan helt sikkert hjelpe deg ut i jobb.
Du valgte å trekke fram din manns eksempel og på mange måter "villedet" du oss (meg ihvertfall) med tallene dine, slik at det skulle se helt håpløst ut for dere. Utgiften deres er ca kr 3000, og deler jeg det på en literpris på kr 13, blir det 230 liter diesel per måned. Altså - for hver krone dieselprisen stiger med, stiger deres utgifter med 230 kroner per måned. Det er litt ufint å vise fram et regnestykke som viser "mine utgifter stiger med 1500" når fakta er kroner 230?
Dere får jo skattefradrag for en del av dette også. Og - mannen din får helt sikkert kjøregodtgjørelse for kjøring i jobbsammenheng. Det er slik at man skal ha kjøregodtgjørelse fra arbeidsplassen til evt. møter.
Så egentlig synes jeg ikke dette virker så ille for dere. Kanskje du heller får kutte ut litt handling av krokodillekjøtt? 
|