|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Ser at dette temaet er satt på agendaen igjen i dag.
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 7 måneder. Mellomsøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 2 måneder (om jeg ikke husker feil.) Lillesøster er 3 år og 3 måneder, og kommer til å sitte bakovervendt minst like lenge som de to eldste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Min 4,5 åring sitter fortsatt bakovervendt. Stasjonsvogn, og det ser litt trangt ut, men han vil helst sitte den veien selv, så da er det vel ikke ubehagelig iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Eldste ble snudd da han var 3 år av mange årsaker. Minste er snart 3 år, og skal sitte bakovervendt så lenge det går an, hun har fortsatt god plass i setet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Uff, eldstemann satte vi fremover ALT for tidlig. Visste ikke bedre. Men nr to som er 2 år sitter fremdeles bakover og kommer til å gjøre det fremover og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har nettopp snudd Snupp. Han er såvidt to år og ni måneder og jeg ville helst hatt ham bakover lenger, men han trivdes rett og slett ikke mot kjøreretningeb lenger fordi "alle andre" sitter med kjøreretningen (og det hjelper ikke å argumentere med de på hans alder som fortsatt sitter bakovervendt.) Han er dessuten både lang og tung så han sitter veldig godt i beltestolsetet vi har kjøpt til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
...
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster på 4,5 år (20kg og 110cm) sitter fortsatt bakovervendt. Kommer til å sitte sånn lenge ennå. (Så ingen alternativer som passet/kommer til å passe.)
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg snudde ungene med tungt hjerte da de var 3 år 2 mnd. Da nådde begge 18 kg (en av ulempene med store unger), som var vektgrensa for bruk i baksete på Akta Cosmic-setene vi hadde. Jeg var ikke så aktiv på nett da at jeg hadde plukka opp at det fantes seter som kunne brukes til 25 kg, og fikk heller ikke informasjon om det i barneutstyrsbutikken der jeg kjøpte beltestoler. Jeg regner med at jeg hadde kjøpt TWE hvis jeg hadde visst om dem. Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å ha ungene mot kjøreretninga til de var minst 4 og var ikke komfortabel med at ungene satt forovervendt før de nærma seg 5 år.
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg føler ikke at jeg kan stå inne for noen av alternativene så jeg lar være å stemme i pollen, men jeg kan jo fortelle at toern satt bakovervendt til hun hadde nådd tillatte maxvekt. Da var hun nesten tre år. Jeg har store barn. Med enern hadde vi ikke bil.
![]() |
#12 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde eldste da baby nr 2 kom tror jeg. Da var hun 3 år og 3 mnd.
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?For få alternativer ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Manglet alternativ for meg...
![]() |
#15 |
Unik
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Me måtte nettopp snu eldstemann ( 4 år ) fordi me ikkje fekk plassert den nye stolen bakovervendt.
![]() |
#16 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Tigerungen sitter fortsatt bakovervendt og er 2,5. Hun har fortsatt brukbar plass, og kommer til å sitte bakovervendt lenge enda.
![]() |
#17 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Hun er 3 år og 3 mnd og sitter fremdeles bakovervendt, og har GOD plass.
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?2,5. Da sleit vi med å få henne inn døra, for setet (med isofiks og base og det hele) ble så høyt, og bilen er ikke så stor. Nå må hun uansett ha nytt sete, og vi vurderer et bakovervendt igjen. Hun klager faktisk litt over at hun blir sliten i beina nå. Til gjengjeld er hun sjeleglad for å kunne følge med framover, så det spørs om det blir veldig populært å snu henne tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?(For øvrig kan jeg ikke stemme, for vi snudde henne ikke da hun rundet år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
He,he - skulle visst fortsatt fram mot konfirmasjonalder!
Så vanskelige dere er, damer.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|