Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Hva om det hadde vært et forsøk, som f.eks Schrödingers katt tenkte på, og han ikke hadde greid å vise evnene sine, hadde det gjort noen forskjell i oppfatningen av ham? Jeg spør oppriktig, fordi jeg er usikker på om det egentlig er noe vits i å gjøre slike forsøk.
Tror nok at jeg hadde blitt litt mer skeptisk, ja. Men siden jeg nå altså har tilbøyeligheten til å "tro, " kan det noke hende at jeg hadde lurt litt på om han ev. ble stressa av å være på TV/settingen. Hadde ikke nok ikke tatt det for et endelig bevis i dette tilfellet, men skeptikeren i meg ville nok vokst litt. Har lyst til å stille spørsmålet tilbake til deg: Hvis han hadde greid å vise evnene sine på Schrødingers katt, ville det ha gjort noen forskjell i din oppfatning.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Nå har snåsamannen healet Nortug over telefonen! Har folk blitt helt gale?
Jeg blir faktisk litt bekymret jeg. Opp gjennom historien har religion motarbeidet vitenskap (selv om det skal innrømmes at det var spede forsøk før 1800-tallet, men noe var det jo). Er vi på vei tilbake til middelalderen, hvor enhver med litt karisma kan gjøre akkurat hva man vil uten å kunne ha noen saklig dokumentasjon for hva h*n gjør?
Mulig det.
Men jeg tenker også: Hvis man overhodet ikke tror på healing, hvorfor blir man så sjokkert over at noen har blitt healet på telefon? Hvis man tror at folk lyver/fantaserer om healing i utgangspunktet, er det vel ikke noe mer merkelig at de hevder å ha blitt healet gjennom telefonrøret? Det blir litt selvmotsigende i mine øyne.
Og nei, jeg håper ikke vi er på vei tilbake til middelalderern når det gjelder medisin og vitenskap. I Snåsamannens tilfelle ser jeg på han som et ev. suplement til vitenskapen, ikke som en konkurrent.
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Siw: Jeg har også kjempevarme hender, så varme at flere (om ikke nødvendigvis i fullt alvor ) har spådd meg en god karriere som healer. Jeg har også svært god erfaring med å legge hendene på folk og varme dem og roe dem ned med det – men jeg tror ikke det er noen overnaturlig forklaring i bildet likevel. Jeg tror det skyldes godt blodomløp i fingene og generell høy normalkroppstemperatur.
Det med de varme hendene er vel kanskje det minst oppsiktevekkende med Gjerstad. Kom igjen når du kan spotte skjeve hornhinner på 40 mils avstand...Da blir jeg imponert, da. 
Sist redigert av rine : 07-01-09 kl 17:07.
|